Als je overal in nl kon wonen: waar mooiste uitrijgebied

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ppdreamer

Als je overal in nl kon wonen: waar mooiste uitrijgebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:29

Hallo,

Ik ben eigenlijk meer een stille meelezer, maar nu wil ik jullie toch graag wat voorleggen.
Naar aanleiding van het topic 'Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?' ging ik denken waar ik zelf naar toe zou willen verhuizen als er geen beperkingen waren (zoals geld en werk :') )
Zelf dacht ik aan de Veluwezoom, Park Hoge Veluwe en het gebied rondom Elspeet. Dat ziet er op de kaart heel mooi uitgestrekt groen uit, alsof je dagen zou kunnen rijden *\o/*
Maar als ik wel eens naar het bos ga merk ik toch dat je veel hekken tegenkomt, wat het gevoel van vrijheid niet echt ten goede komt -O-

Dus mijn vraag aan jullie: Waar kan je mooie lange buitenritten maken in Nederland, veel kanten op zonder in bewoond gebied te komen, zonder al te veel hekken :D
Waar zouden jullie gaan wonen voor het beste uitrijgebied?
Alvast bedankt voor jullie input!

Pinda_Dipje

Re: Als je overal in nl kon wonen: waar mooiste uitrijgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:35

Ik blijf zelf de Veluwe fantastisch vinden, en zijn om die reden dan ook hier gaan wonen. Daarnaast vind ik de loonse en drunense duinen erg mooi.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:37

Meijendel: bos, duin, strand en zee. Wat een geweldige afwisseling. Maar helaas een beetje duur om daar tegenaan te wonen (met grond voor paarden bij huis) :+ .

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:46

GDG schreef:
Meijendel: bos, duin, strand en zee. Wat een geweldige afwisseling. Maar helaas een beetje duur om daar tegenaan te wonen (met grond voor paarden bij huis) :+ .

Echt?

Ik vind het gebied aardig beperkt en de Pasen zijn belachelijk zwaar. Het strand is wel heerlijk inderdaad.
Ik wacht nog even op een hogere zeespiegel, zodat de Veluwe aan de kust ligt. Dan verhuis ik net daarvoor. :D

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:49

Pinda_Dipje schreef:
Ik blijf zelf de Veluwe fantastisch vinden, en zijn om die reden dan ook hier gaan wonen. Daarnaast vind ik de loonse en drunense duinen erg mooi.

In welk gebied rij je dan graag en is dat een beetje 'hekvrij'?

ppdreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:50

ikkedus schreef:
GDG schreef:

Echt?

Ik vind het gebied aardig beperkt en de Pasen zijn belachelijk zwaar. Het strand is wel heerlijk inderdaad.
Ik wacht nog even op een hogere zeespiegel, zodat de Veluwe aan de kust ligt. Dan verhuis ik net daarvoor. :D

Veluwe én zee _/-\o_

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:38

Precies!!!!!

O: en Pasen moet uiteraard “paden” zijn.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:48

Ik woonde aan het Drents Friese Wold en dat vond ik een heerlijk uitrijgebied. Kon er uren rijden :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:10

Idd DFW is heerlijk rijden :j

Maar de mooiste ritten heb ik toch gemaakt op de Veluwezoom vanaf camping Boszicht. Enige minpuntje waren de hekken die je af en toe tegenkomt.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:17

Heb bij Meijendel gewoond en er vaak gereden vroeger. Nu woon ik bij de Veluwezoom en daar is het echt veel mooier en de ruiterpaden zijn zo uitgebreid. Je kan uren rijden zonder een mens tegen te komen. Heide, bos, vanalles. Als je paarden hebt is het zeker aan te bevelen. Strand is ook leuk maar is altijd heen en terug hetzelfde en zomers mag je er niet altijd op.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:21

Rondom Epe, dus Veluwe inderdaad, wat zou ik daar graag wonen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:22

Ik ben ooit voor het uitrijgebied verhuisd van Noord Holland naar Friesland en ben aan het Drents Friese Wold gaan wonen. Naar mijn mening het beste gebied van Nederland. Je heb er alles: waterpartijen, zandvlakte, heide, bos, heuveltjes en verschillende ondergronden. Elk seizoen weer anders. Ik heb daar 15 jaar lang met heel veel plezier gereden. Nu woon ik in Brabant aan de Kampina. Het plezier in het rijden is zoveel minder geworden met veel minder afwisseling.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:28

Ik lees even mee. Ik heb vroeger bij een stal in Havelte (met IJslanders) op ponykamp geweest. Ik vraag me nog steeds af of we uitweken naar het Drents Friese Wold of naar het Dwingelderveld.

Welke het ook was, het was geweldig. Ik heb het over 20 jaar geleden inmiddels, maar ik ben verkocht. Voor mij staat het gelijk aan de (hoge) Veluwe (park). Inderdaad veel variatie, zandvlaktes, bossen, heides, zandpaden waarvan de soms meter diepe 'kuilen' die met flink regenweer volliepen met water. Het was prachtig.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:34

Ik vind Den Treek bij Leusden/Amersfoort ook erg mooi om te rijden. Heel divers, met bos heide en je kunt ook helemaal naar Soesterberg-Soesterduinen rijden

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:28

ppdreamer schreef:
Dus mijn vraag aan jullie: Waar kan je mooie lange buitenritten maken in Nederland, veel kanten op zonder in bewoond gebied te komen, zonder al te veel hekken :D
Waar zouden jullie gaan wonen voor het beste uitrijgebied?
Alvast bedankt voor jullie input!

Wel, ik heb de conditie "in Nederland" laten vallen en woon in IJsland; érg weinig hekken, en het overgrote deel van het land is onbewoond :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:30

Veluwezoom. De hekken neem ik wel voor lief :D
Ik bedoel...
Afbeelding

Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:43

De Veluwe, absoluut.
Om wat Daiyho zegt, dat soort plaatjes dus.
Ik heb er zo'n 20 jaar gereden, vervelen gaat het nooit.
Die hekken word je vanzelf handig in ;)

Indorado22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:45

In Drenthe heb je veel bos en mooie heides. Ik heb in de buurt van Exloo gewoond en daar kun je ook mooi paardrijden.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:51

Het is hier al vaker genoemd, maar inderdaad de veluwe! Ik heb door de jaren heen op best veel plekken in Nederland gereden en er zijn natuurlijk meerdere prachtige gebieden, maar voor mij kan niets op tegen de veluwe. Strand en duin vond ik ook leuk, alleen worden duinpaden heel snel erg zwaar en strand is heel leuk, maar weinig afwisseling. Mag je op veel plaatsen in de zomer ook maar heel beperkt op en kan erg druk zijn.

Wat hekken betreft is het denk ik maar net waar je rijdt, want ik kom ze op veel plekken op de veluwe niet tot nauwelijks tegen. Op de veluwe heb je ook echt bos en heide afgewisseld. In mijn ervaring zijn de paden in de zomer ook (bijna) nooit te zwaar en in de winter ook weinig modder/plassen etc. ondanks veel regenval. Ik heb er echt mijn plezier in rijden weer helemaal teruggevonden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:07

Kom uit de regio Ommen, dus ben super verwend ook. Opgegroeid midden tussen de bossen. Maar wil heel graag later op de Veluwe wonen. Heb me al ingeschreven voor huurwoningen daar.

heyxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:01

Ik hoef niet te verhuizen voor de mooiste plek want ik zit er al, Schouwen-Duiveland :D

DaKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:39

Oh wauw wat een luxe hebben sommige met zo'n mooie locatie in de buurt! De Veluwe is prachtig, maar ook naast de Soesterduinen zou ik fijn vinden. Zit je nog centraal in het land :)

Funkybean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:00

Liseef schreef:
Het is hier al vaker genoemd, maar inderdaad de veluwe! Ik heb door de jaren heen op best veel plekken in Nederland gereden en er zijn natuurlijk meerdere prachtige gebieden, maar voor mij kan niets op tegen de veluwe. Strand en duin vond ik ook leuk, alleen worden duinpaden heel snel erg zwaar en strand is heel leuk, maar weinig afwisseling. Mag je op veel plaatsen in de zomer ook maar heel beperkt op en kan erg druk zijn.

Wat hekken betreft is het denk ik maar net waar je rijdt, want ik kom ze op veel plekken op de veluwe niet tot nauwelijks tegen. Op de veluwe heb je ook echt bos en heide afgewisseld. In mijn ervaring zijn de paden in de zomer ook (bijna) nooit te zwaar en in de winter ook weinig modder/plassen etc. ondanks veel regenval. Ik heb er echt mijn plezier in rijden weer helemaal teruggevonden.

Hierom zou ik ook zonder twijfel voor de Veluwe kiezen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:27

Hier ook een Veluwe fan! Verveeld nooit, hekken openen doe ik gewoon vanaf het paard.

En als je vroeg of tegen schemer gaat zie je vaak wild (zwijnen, herten, reetjes) <3

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:29

Sallandse Heuvelrug