(Eindvraag staat helemaal onderaan)
Hoi allemaal.
Aanstaande februari (eind februari, tussen de 20e en 30e) vertrek ik misschien met mijn IJslander ruin (9jr) naar Noorwegen voor een training van 2,5 maand. Eind april of begin mei kom ik weer terug. Nu is het plan om mijn paard naar Noorwegen te rijden per auto. Vliegtuig en laten vervoeren (van Veluwe - Stavanger, zuid-west Noorwegen) is helaas geen optie omdat de locaties helaas niet op de route liggen.
Nu ben ik op zoek naar en trailer waar mijn IJslander veilig in kan staan, heen en terug naar/vanuit Noorwegen. Men zegt dat een paard (lange) afstanden beter aflegt als hij schuin, dwars of achterstevoren staat. Zo’n soort trailer zoek ik dus ook.
(Wij beschikken al over een tweepaardstrailer op stal waar de paarden gewoon vooruit in kunnen staan. Interesse in een dergelijke trailer heb ik dus niet.... )
Is er iemand in deze groep die mij advies kan geven over de lange afstanden die we afleggen met deze reis? De reis van 2 dagen naar het noorden zal op dag 1 afgelegd worden in ca 12 uur (ruim genomen), en dag 2 zal ca 6 uur duren. ‘s Nachts krijgt het paard en bestuurder rust (we logeren ergens in noord Denemarken) en kan iedereen bijkomen. De trailer zal getrokken worden door een sterke BMW, gewicht is geen probleem. Ik heb al een bestuurder, dus die zoek ik niet
Bestuurder heeft al 35 jaar ervaring met trailers en aanhangers rijden. Ik ben overigens niet op zoek naar een kleine paardenvrachtwagen!Mocht iemand advies, tips, ervaring of eventueel een trailer (tegen vergoeding) willen uitlenen dan ben ik waanzinnig blij.
Eindvraag: heeft iemand een adres waar ik een trailer kan huren waar je paard schuin, dwars of achterstevoren in kan staan? Heeft iemand eventueel een trailer te leen? Heeft iemand ervaring, of een adres die mij eventueel verder zou kunnen helpen?
Dankjulliewel allemaal