Ruitervakantie in Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkusjeirene

Ruitervakantie in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 15:39

Hallo bokkers,

Mijn vriendin kwam een maand geleden met een vraag.
Of ik met haar mee wou op vakantie, en niet zomaar 1, een paardenvakantie.

Ik dacht yay leuk! Iemand die met mij op vakantie wilt. Woehoe feest! Doen we. *\o/*

Ik zelf hou van een avontuurlijke vakantie, maakt niet uit welk weer, bruin wordt ik toch niet :p
Daarom leek mij een vakantie naar de Mont Saint Michel in Bretagne heel gaaf. Ik ben al vaker in het ruige Bretagne geweest als kind en heb er altijd van gedroomd om een keer naar de Mont Saint Michel te gaan.

Deze vakantie is eigenlijk perfect voor mij, niet te warm, want met 30 graden kruip ik niet op een paard, ivm mezelf (want kom, ik hoef niet dood te zijn na 7 dagen, even figuurlijk) en het paardenwelzijn. Dit is in Bretagne perfect, de temperatuur verschilt en is te vergelijken met Nederland. Ideaal dus. Deze vakantie is 5 dagen, waarvan 2 dagen een trektocht. (LEUK :j )

Omdat ik nog graag in juli wil werken (ik ben een oproepkracht, waardoor ik juist in juli veel kan gaan werken) en in augustus ga ik zelf op vakantie met mijn ouders, wij zijn afhankelijk van de bouwvak. Ik wil ook graag met hun mee of ik kom na, daarom wou ik eind juli begin augustus op paardenvakantie gaan, deze 5 dagen zijn dan perfect, want ik kan nog werken, mijn vakantie kan dan ingaan en deze vakantie is vanaf 340 euro, dus het kostenplaatje zou niet heel hoog oplopen, dit is voor mij ook extreem gunstig omdat ik van plan ben voor de zomervakantie een paard in mijn bezit te hebben. Daarom wil ik niet te veel geld gaan uitgeven.

Nu kwam mijn vriendin in het begin met een vakantie naar zuid-Frankrijk, net onder Toulouse. Deze leek leuk, maar lijkt me niet zo avontuurlijk als dat ik zou willen. :( Dit heb ik ook aangegeven, dus we zijn even verder gaan kijken (toen kwamen we dus op die van de Mont Saint Michel). Echter gaat mijn vriendin haar voorkeur uit naar warm weer, een Nederlandse gids omdat ze geen Frans kan en geen Engels. En een vakantie waarbij jongeren aanwezig zijn. Dit biedt de vakantie in Zuid-Frankrijk. Helaas is dit voor mij niets, het bedrag loopt al vanaf 600 euro, en dan zonder reis etc. En je bent er 7 dagen waarvan je eigenlijk maar een aantal dagen aan het rijden bent. Bovendien moet je naar Zuid- Frankrijk ook nog 4 dagen reizen rekenen (ligt aan het verkeer), en 2 overnachtingen.

Ik zie dit dus helemaal niet zitten, ook omdat ik dus mijn werk en toekomstige paard in mijn achterhoofd heb zitten. Daarom is mijn vraag hebben jullie ervaring met dit soort situaties, hoe hebben jullie dit opgelost, en hebben jullie nog leuke plekken voor zo'n vakantie? Ik hoor het wel :j

NZ92

Re: Ruitervakantie in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:43

Ik heb geen tips hoe je dit kan oplossen! maar ik heb wel een super gave tip voor je in de Ardennen! Wel in het franstalige gedeelte tegen Luxemburg aan! Maaaaar de gids is Nederlands! I heb op veel plekken in Europa gereden maar zo avontuurlijk als hier... nog nergens!!!
Kijk eens op www.villalesolivettes.be ! Of op onze facebookpagina www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes
Voor jongeren tm 24 jaar organiseren wij ook gave trektochten met leuke arrangementen. In de winter, voorjaar en zomer!!

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 17:35

[quote="NZ92"]Ik heb geen tips hoe je dit kan oplossen! maar ik heb wel een super gave tip voor je in de Ardennen! Wel in het franstalige gedeelte tegen Luxemburg aan! Maaaaar de gids is Nederlands! I heb op veel plekken in Europa gereden maar zo avontuurlijk als hier... nog nergens!!!
Kijk eens op http://www.villalesolivettes.be ! Of op onze facebookpagina http://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes
Voor jongeren tm 24 jaar organiseren wij ook gave trektochten met leuke arrangementen. In de winter, voorjaar en zomer!![/quote

OH helemaal super! Ik ga eens een kijkje nemen! Dankjewel :j