van de week heb ik mijn winter rijlaarzen weer uit mijn zadelkast getrokken en weer aan gedaan.( ik wil geen koude voetjes hebben
) . Heel de week heb ik mijn zwarte paar rijlaarzen gedragen ik en vandaag heb ik mijn rijlaarzen schoongemaakt.Hiervoor gebruik ik Glycerine soap spray voor leer ( Decathlon) deze zeep spray reinigt,voedt en versoepelt het leer. Na het opdrogen van mijn rijlaarzen blijven mijn rijlaarzen wit uitslaan. Mijn rijlaarzen ( 2 paar rijlaarzen zwarte paar en bruine paar )heb ik nu 2 jaar en het merk is QHP (model Lyn, winkelprijs 149.95, ik betaalde er 100 euro voor, waren toen in de aanbieding). Ik had toen 2 jaar geleden voor een duurder paar rijlaarzen gekozen omdat ik graag droge en warme voeten ( Hunt in Ierland met de kerst) wilde hebben , maar bij elke schoonmaak beurt slaan mijn zwarte rijlaarzen uit. ( bij mijn bruine paar rijlaarzen weet ik het niet zo goed meer of ze wit uitslaan of niet of wel wat maar niet zoveel als de zwarte paar rijlaarzen, ben nu ook mijn bruine rijlaarzen aan het schoonmaken dus even afwachten en dan zie ik het wel)
Na het schoonmaken met (zadel)zeep vet in mijn rijlaarzen in met wax, creme en voor de kleur behoudt met schoenenpoets. Daarna zie je geen witte uitslag meer.
Ik dacht eerst dat het lag aan de koude kamer in Ierland daar sloegen vooral mijn zwarte paar erg wit uit.
Hoe kunnen mijn rijlaarzen na 2 jaar nog steeds wit uitslaan?