Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:45

Hannanas schreef:
superpony schreef:
Welke zijn dat dan? Ik kan ze niet vinden??.


Ah jammer de nieuwe versie heeft denk ik geen harde neuzen? Ik kan het nergens terug vinden. Tenzij het bij alle jodphurs niet meer genoemd wordt, terwijl ariat altijd een kunstof neus heeft.
https://www.agradi.nl/ariat-ladies-extr ... -black.htm


Oke, ik kijk alleen bij stalschoen inderdaad. Niet bij schoenen. Harde neus vind ik niet belangrijk.

Ik vind de rits wel laag. Laatst met mijn man wat schoenen en laarzen staan passen, maar laarzen met een rits die vrij laag gaan durfde ik niet aan. Als je wel een keer ergens in stapt.......

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:49

Anoniem schreef:
Die zijn ook leuk alleen voor rijden wat laag denk ik?
Ivm zweetblad.

mijn zadel had geen zweetblad dus daar had ik geen last van :)

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:12

ik heb ze al binnen, supersnel :)
Alleen even gepast nog, maar het voetbed voelt heerlijk aan. Ik had ze 1 maat groter besteld dan normaal, ik twijfel of m'n eigen maat ook had gekund (in de winter heb ik vaak dikke sokken aan)
Superhandig ook, die stof ipv rubber, ideaal als je van die dikke klapkuiten hebt :D
Ik heb deze: https://www.agradi.nl/muck-boot-derwent-ii-brown-37.htm

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:16

Deze heb ik ook en helemaal verliefd op !

Ik gebruik ze als wandel / bagger laars en ze zitten heerlijk.
Ik heb brede voeten maar pas mijn eigen maat.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:18

ik heb ook brede voeten, dus helemaal blij met deze :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:41

Ik draag niet zo vaak skinny jeans en ben bang dat je dan een broek met rechte pijp er echt in moet proppen.....Sowieso lijkt het aantrekken me wel even gedoe??

Goed voetbed klinkt wel positief!

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:42

superpony schreef:
Ik draag niet zo vaak skinny jeans en ben bang dat je dan een broek met rechte pijp er echt in moet proppen.....Sowieso lijkt het aantrekken me wel even gedoe??

Goed voetbed klinkt wel positief!


Als ik een broek met een wijdere pijp aan heb doe ik die in mn sok en dan in de laars. Ook nog nooit vervelende plekken van gehad oid.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:55

kanonne zeg!!! Ik had toch warme voeten, hopelijk is dat straks in de winter net zo. Ze lopen heerlijk, gelijk ook maar ff aangehouden toen ik de hond uitliet.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:02

Hahahaha dat klinkt goed.
Ik ga vanavond de colt Ryder bestellen.
Ben heel benieuwd.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:03


salamaleque
Berichten: 991
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:16


Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:45

Superpony, ze bestaan ook met veters!

Grappig, zoveel voeten zoveel verschillen. Ik had laatst bij de divoza de iets hoge winter-rijlaarzen van muckboots aan gepast, voor rijden snap ik nog dat ze fijn zijn maar ik vind het geen geschikte schoenen voor afstanden. Weinig voetbed, weinig steun, breed.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:03

Sorry heb niet alle pagina's gelezen, maar heeft iemand de Arctic weekend? Die half hoge zeg maar :o
Zijn die ook fijn om op te wandelen? Ik zoek warme laarzen voor op stal en voor op de sulky, maar ook voor boswandelingen etc.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:42

Frummels schreef:
Sorry heb niet alle pagina's gelezen, maar heeft iemand de Arctic weekend? Die half hoge zeg maar :o
Zijn die ook fijn om op te wandelen? Ik zoek warme laarzen voor op stal en voor op de sulky, maar ook voor boswandelingen etc.


Ja heerlijk!
Enige puntje waar ik aan moest wennen is dat ze niet veel profiel hebben .
Maar ik vind t niet onoverkomelijk en zou ze weer kopen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:46

Paintlinger schreef:
Frummels schreef:
Sorry heb niet alle pagina's gelezen, maar heeft iemand de Arctic weekend? Die half hoge zeg maar :o
Zijn die ook fijn om op te wandelen? Ik zoek warme laarzen voor op stal en voor op de sulky, maar ook voor boswandelingen etc.


Ja heerlijk!
Enige puntje waar ik aan moest wennen is dat ze niet veel profiel hebben .
Maar ik vind t niet onoverkomelijk en zou ze weer kopen.


Bedankt! :) ik ga eens kijken. Lijkt me niet dramatisch in mijn geval

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:34

Heb ze sinds kort ook aangekocht en nog nooit zo fijne laarzen gehad! Warm en vooral waterdicht! Ook voor brede kuiten geen probleem.. en brede voeten? Ook geen probleem! Heb gebroken enkel gehad dus altijd wat zwelling en geen probleem mee!

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:48

Welke heb jij?

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:07

Hier ook ervaring met de rijversie van muck boot. Heerlijk warme voeten en kon er goed op lopen, helaas was het rubber na 3 weken al doorgescheurd op de voet. Terug naar de winkel geweest en nieuwe mee gekregen. Daar heel voorzichtig mee omgegaan, niet mee mesten, niet mee door de modder, niet mee rijden, maar toch weer na 4 maanden kapot op meerdere plekken. Jammer van de kwaliteit voor dat geld. Ik heb nu thermolaarzen van dunlop gehaald, die ga ik deze winter eens proberen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:40

Mijn ervaring met muck boots... ik heb deze variant Muck Boot Arctic Weekend.
Opzich kwa uiterlijk echt een leuke laars. Oogt iets minder lomp. Zitten echt heerlijk!
Echter ben ik zwaar teleurgesteld in de grip van deze zool. Dit heeft dus schijnbaar een andere zool dan de andere laarzen en ik ben al regelmatig bijna uitgegleden met de hond uitlaten icm natte onder gronden.
Deze zool heeft geen profiel met nopjes, maar inkepingen. Klinkt dit logisch ? :+

Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar daar ik de enige 'klager' was, konden ze niks voor me betekenen. Ronduit belachelijk voor laarzen waar je 130 !!!!!! euro voor betaald.

Otti1977

Berichten: 3042
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 02:06

Ik heb de jophur uitvoering. Ik loop er de hele dag op. Heerlijk.
Alleen zijn ze in de winter beetje glad van onderen. Verder prima

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 06:53

Ik heb de Muck Boots Ryder en vind ze heerlijk! Voelt wel wat lomp en zwaar in het begin maar dat is even wennen. Ik kan er lekker mee door de blubber lopen en m'n voeten blijven goed warm. Boven de 15 graden wil ik ze niet dragen want dan krijg ik het te warm.

Ik reed ermee met veiligheidsbeugels van Barefoot. Ik durf er niet mee te rijden in een gewone beugel omdat ik dan bang ben dat m'n voet er dan niet makkelijk uit kan omdat de laarzen best breed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:10

Paintlinger schreef:
Frummels schreef:
Sorry heb niet alle pagina's gelezen, maar heeft iemand de Arctic weekend? Die half hoge zeg maar :o
Zijn die ook fijn om op te wandelen? Ik zoek warme laarzen voor op stal en voor op de sulky, maar ook voor boswandelingen etc.


Ja heerlijk!
Enige puntje waar ik aan moest wennen is dat ze niet veel profiel hebben .
Maar ik vind t niet onoverkomelijk en zou ze weer kopen.


Ik wandel/loop/train ook veel met mijn hond en vind het dus absoluut belangrijk dat ze waterdicht zijn!
Heb al veel geld uitgegeven aan echt goede wandelschoenen, maar die zijn binnen een jaar niet meer waterdicht. En ik onderhoud ze echt goed, maar op de één of andere manier gaan ze toch lekken.

Vind comfortabel lopen ook wel heel belangrijk. Krijg snel blaren, zere voeten.

Ik ga ze ook maar bestellen denk ik....

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:56

Anoniem schreef:
Of ik ga toch voor deze.


https://www.agradi.nl/muck-boot-arctic- ... ack-37.htm

Hier staat niks bij over rijden.
Kan dat wel?


Die heb ik net besteld en ik ga ze vandaag ophalen van het postkantoor *\o/* Ik heb ze gekocht om rond te klossen op stal tijdens voeren en dergelijke werkzaamheden, en voor het halen van de paarden. De paarden staan allemaal in inloopstallen, en de overgang van beton/grind naar wei is vaak een modderige 2 meter.
Voor rijden heb ik ook de Ariat H20 Telluride, maar de mijne zijn ook hartstikke lek. 4e paar van de Ariats geloof ik, en allemaal binnen no-time lek, verder wel super fijn dus ik blijf ze steeds kopen.

Ik zal eens proberen of je met deze Muck boots ook kan rijden, maar ze lijken mij wat aan de brede kant.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:48

@[***]: als je ze regelmatig schoonspuit en even invet gaat lang goed.
Hier al een jaar aan (hele jaar ook) en kom gemiddeld gezien elke dag wel aan de 8000-10000 stappen.
Comfortabel en lekker warm.
In de zomer droeg ik ze ook vanwege se tekendruk in het bos.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:49

briitje schreef:
Mijn ervaring met muck boots... ik heb deze variant Muck Boot Arctic Weekend.
Opzich kwa uiterlijk echt een leuke laars. Oogt iets minder lomp. Zitten echt heerlijk!
Echter ben ik zwaar teleurgesteld in de grip van deze zool. Dit heeft dus schijnbaar een andere zool dan de andere laarzen en ik ben al regelmatig bijna uitgegleden met de hond uitlaten icm natte onder gronden.
Deze zool heeft geen profiel met nopjes, maar inkepingen. Klinkt dit logisch ? :+

Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar daar ik de enige 'klager' was, konden ze niks voor me betekenen. Ronduit belachelijk voor laarzen waar je 130 !!!!!! euro voor betaald.

Maar die keuze heb je toch zelf gemaakt? Ik vind het ook jammer dat er weinig profiel onder zit, maar dan had ik daarop moeten letten toen ik ze kocht. Dat ik zo verliefd was op de kleur, vind ik geen reden om mijn geld terug te moeten krijgen. Volgende let ik er wel op, maar ik hoop ze nog even te kunnen gebruiken. Heb ze nu bijna twee jaar.