Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ook zijn er veel kinderen die ergens rond deze leeftijd oorzaak en gevolg aan elkaar gaan koppelen, en daardoor wat angstiger worden. Heb je het idee dat ze banger is dan voorheen?
.
(ahum letterlijk dus).Brumbie schreef:Wij wonen in de omgeving van Arnhem / Nijmegen, maar ben niet te beroerd om een stukje te rijden!
Dat vond ze in het begin ook super spannend. Stiekem vind mijn jongste dochter nu alles er om heen veel leuker dan rijden, in het begin liet ze mij ook alles doen. Misschien is er iemand met zo'n pony in jouw omgeving waarbij ze rustig kan uitvinden wat ze leuk vind en waarbij de pony lief genoeg is. Wat ik wel zie bij mijn dochters, die verder ook niet super zeker zijn, is dat een vaste pony zorgt dat ze beter op hun gemak zijn. Dat is er op een manege natuurlijk niet altijd, iedere keer een ander is ook een beetje kat uit de boom kijken soms hoe die pony is. Een paar keer dezelfde gaat natuurlijk sneller om wat vertrouwen in de pony te krijgen.
(overigens vind ik het rijden zelf echt niet makkelijker geworden nu ik het langer doe, maar er zit wel wat in dat je door de jaren en over de kilometers heen toch dingen automatisch bent gaan doen, waar een ander nog helemaal geen erg in heeft)