Maar ik zal even mijn verhaal vertellen: Ik draag altijd al een cap, mocht vroeger anders ook echt niet rijden van mijn ouders! Tuurlijk heb ik wel eens stiekem mijn paard uitgestapt zonder cap, maar nu (20) en de afgelopen jaren doe ik dit echt niet meer! Wie hersens heeft, beschermt ze is mijn mening!!!
Alsnog vind ik dat iedereen eigenlijk een cap moet dragen, je hebt toch een soort van voorbeeldfunctie, of niet?
In ieder geval was ik afgelopen zondag op de hei met een vriendin en haar 2 paarden. Deze keer kwamen we ook erg veel andere paarden en ruiters tegen. En wat ons opviel is dat eigenlijk niemand een cap op had behalve 2 van 15. Wij waren hier erg verbaasd over! Ik weet heus wel dat er mensen zijn die geen cap dragen, maar zoveel vind ik echt zorgwekkend! Is dit een nieuwe trend ofzo?
In ieder geval kwam we 2 meisjes op pony's tegen. De een denk ik 9 de ander 14. D pony's waren nogal opgefokt en helemaal bezweet. Ik ging er vanuit dat ze erg hard gingen. Ondertussen waren dit de zoveelste mensen die geen cap op hadden en ik dacht ik ga toch maar even vragen of ze hun cap waren vergeten. Het antwoord: nee die draag ik nooit. Ik keek mijn vriendin verbaasd aan dacht echt HUH WTF?
Nu is mijn vraag eigenlijk hoe jullie hierover denken? Mag je daar iemand op aanspreken? Of is dat onbeschoft? Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!