Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonne19 schreef:Ik ben 2 jaar terug gediskwalifiseerd met mijn merrie. De hele proef was ze al giga loperig en reageerde ze niet op mijn ophoudingen (gewoon zwaar zitten en dus rustig) In de galop was het helemaal drama, ik kon dr haast niet op de volte houden (zo hard) en toen ik weer naar draf moest kreeg ik dr dus niet terug. Ik ging toen heel zwaar zitten en sloot me beide handen en ik had dr in een keer teug in stap. Daarna ben ik weer rustig aangedraafd en gewoon doorgereden. Toen ik na het groeten wegstapte kwam de jury uit de auto om te zeggen dat ik gediskwalifiseerd was, want ze vond het niet kunnen dat ik m zo hard op de rem trok. Ik was super chaggie omdat beide proeven kl*te gingen, dus ik zeg nou prima en stap gewoon de ring uit, het intereseerde me geen reet. Hoorde ik een week later via een collega van me vader (die is lid van die RV) dat ze zelfs de knhs nog in wou schakelen! Nou ja heb dr verder niks meer van gehoord.
Ik vond dat ik niet trok en ik vond het dan ook niet terecht. Ik kan soms best driftig zijn en heb me pony en paard wel is meer op zijn donder gegeven in een proef en toen was er niks aan de hand (ja een 2 of 3 wegens verzet)
Ik vond het toen dus niet terecht, maar heb er ook niet moeilijk over gedaan. Als mijn paard gedurende 2 proeven al veel te loperig is en ik het idee heb dat ie elk moment onder me vandaan springt, is voor mij op een gegeven moment de maat vol en vind ik dat ik m een keer terecht mag zeggen, ook al is dat in de proef!
DePaardeMan schreef:Laat ik jullie nu eens anders laten stellen?!
Als je je paard in de proef een rotschop geeft omdat hij/zij bv. bij A niet meteen wil wegdraven, daarna reageert het paard wel weer en je begint met de gevraagde oefening meteen weer opnieuw,dus je gaat weer stappen en gaat weer bij A aandraven, Dit is wel "perfect".
Wat moet de jury dan doen????????
Ik vind dat de jury dan maar 1 minpunt mag geven omdat je de gevraagde oefening in eerste instantie niet werd getoond en in tweede instantie wel.
Sjonniej schreef:Je moet een paard bestraffen in een proef als hij dat nodig heeft.
Mijn vasder deed dat nooit en verbloemde alles een beetje om het toch mooi eruit te laten zien, maar na een jaartje of 1 á 2 gingen die pony's gewoon doen waar ze zelf zin in hadden en dat werd dus een regelrechte ramp. Toen zijn we maar van gedachte veranderd en hebben we ze afgestraft voor de foute dingen die ze deden tijdens een proef en nu gaat het steeds beter!
KarinvdM schreef:Iets overnieuw doen is zinloos. De eerste keer dat je een oefening doet telt. In dit geval krijg je een slecht cijfer voor het onderdeel (paard is niet voldoende aan de hulpen) en je krijgt -2 om dat je een fout in het programma rijdt om dat je iets voor de 2e keer doet, waarschijnlijk draai je ook een volte.
DePaardeMan schreef:Laat ik jullie nu eens anders laten stellen?!
Als je je paard in de proef een rotschop geeft omdat hij/zij bv. bij A niet meteen wil wegdraven, daarna reageert het paard wel weer en je begint met de gevraagde oefening meteen weer opnieuw,dus je gaat weer stappen en gaat weer bij A aandraven, Dit is wel "perfect".
Wat moet de jury dan doen????????
Ik vind dat de jury dan maar 1 minpunt mag geven omdat je de gevraagde oefening in eerste instantie niet werd getoond en in tweede instantie wel.
Sjuimpje"]
[quote="lieke2 schreef:Dus als de eerste keer falikant fout gaat, wordt dat beoordeeld. Dat jij je paard nogmaals hetzelfde uit laat voeren doet op dat moment niets af aan de punten die er dan al staan.