Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hamsterfan schreef:Ik raad je aan om echt veel verschillende caps uit te proberen bij bijvoorbeeld Epplejeck. Ik ben tegenwoordig heel erg blij met een Casco (daarvoor had ik een BR Zenith). En je daar ook te laten adviseren. Ik heb eerst zelf op mijn gemak gepast en had er 2 waarvan ik het idee had dat die echt goed zaten. Een vrouw van de EJ had me toen geholpen en op haar aanraden ben ik toen voor de cap gegaan die ik nu heb (vond die minder mooi, maar zij vond hem net nog iets beter passen dan de ander)
Blijft lastig!

Marije_1997 schreef:Ik had een imperial riding met draaiknop. Zelfde als jou kreeg er hoofdpijn van. Nu heb ik eentje zonder van dechatlon en deze zit perfect. Soms vergeet ik zelfs dat ik em op heb. Veel verschillende caps passen en even er de tijd voor nemen, dan beslissen welke het lekkerste en meest comfortabel zit.
Amy223 schreef:Marije_1997 schreef:Ik had een imperial riding met draaiknop. Zelfde als jou kreeg er hoofdpijn van. Nu heb ik eentje zonder van dechatlon en deze zit perfect. Soms vergeet ik zelfs dat ik em op heb. Veel verschillende caps passen en even er de tijd voor nemen, dan beslissen welke het lekkerste en meest comfortabel zit.
Ja hier hetzelfde, is mijn wedstrijdcap, ook 1 van IR. Krijg er ook hoofdpijn van. Gelukkig hoef ik hem dus niet zo vaak/lang op haha.
Ik vind die draaiknoppen sowieso waardeloos.
H_W_ schreef:Heb je een rond of ovaal hoofd? Met een ovaal hoofd zijn de keuzes in caps wat minder. De meeste zijn nml voor een rond hoofd. Deze drukken bij een ovaal hoofd aan de voor en achterkant. Heeft je cap wel voldoende ventilatie? Ik had al een aantal jaar een cap, zat prima en bergen last van, tot een tijd terug. Kreeg hoofdpijn van de cap. Heb nu een verstelbare uvex, lichtgewicht, goed ventilerend en nergens last van.
BM_Stables schreef:Ik had hiervoor een cap van de decathlon, gewoon een simpele zwarte maar op den duur een paar keer gevallen (alleen de cap want ik ben onhandig) en hij gewoon beschadigt door omstandigheden. Dus wilde een nieuwe maar aangezien ik daar ook hoofdpijn van kreeg naar de Epplejeck gegaan en deze gekocht maar helaas toch niet de goede uiteindelijk
BM_Stables schreef:Heb eigenlijk geen idee of ik een ovaal of rond hoofd hem. Ik denk meer ovaal. Deze cap heeft niet de zelfde ventilatie zoals je ze bij Keps ziet, vandaar dat ik aan een Kep of Kask zat te denken. Wellicht dat meer ventilatie al gaat helpen
Bij mij ging het tussen Casco en Uvex, hadden beide veel ventilatie, Casco paste mij uiteindelijk beter. Was ook rond de 120 euro kwijt dus viel mee. Overigens had ik ook altijd de pest aan caps met een verstelbare knop, maar vind deze zo heerlijk zitten dus zou dat niet mee laten wegen in je zoektocht!