laarzen te breed bij kuit?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PonyPaardxo

laarzen te breed bij kuit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 13:42

Ik had vandaag nieuwe laarzen gekocht (bij de ej). Toen ik thuis kwam en ze wou inlopen, zag ik in de spiegel (via de zijkant) dat mijn kuiten opeens heel dik leken. Dus ik voelde daar en er zat nog een klein beetje ruimte tussen... het bovenste gedeelte zit wel gewoon tegen mijn been, en het onderste ook.
Ook voor de rest passen de laarzen wel en zitten ze lekker.

Is dit slecht?
Als ik mijn hakken omlaag doe zit er eigenlijk haast geen ruimte tussen.
Of moet ik ze eerst gewoon inlopen?

hannaengolda

Re: laarzen te breed bij kuit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:51

Zou heel zonde zijn als de kuitmaat eigenlijk te groot is voor je. Heb je de laarzen gepast in de winkel met een medewerker? Die weten namelijk als het goed is of een laars goed zit of niet. Wanneer je dit niet hebt gedaan zou ik terug gaan naar de Ej en je laten helpen door een medewerker om een passende laars te vinden :)

Ik heb al vaker laarzen gekocht en hier altijd hulp bij gehad. Nu durf ik wel te zeggen dat ik wel kan zien of een laars goed of fout zit, maar een foto zou misschien wel helpen!

PonyPaardxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:07

Nee dat heb ik niet gedaan....
Maar ik mocht van mijn ouders geen 'dure' laarzen. Ik had maar een klein budget. Dus als de medewerker een andere laars had gekozen zou ik hem niet mogen....
Maar is dit erg?

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:15

PonyPaardxo schreef:
Nee dat heb ik niet gedaan....
Maar ik mocht van mijn ouders geen 'dure' laarzen. Ik had maar een klein budget. Dus als de medewerker een andere laars had gekozen zou ik hem niet mogen....
Maar is dit erg?

Je kunt gewoon tegen een medewerker zeggen wat je budget is, doe ik ook altijd hoor!

En of het erg is: goede vraag! Als de laars niet goed zit kunnen ze wel sneller slijten en dan heb je uiteindelijk nog niks! Zijn ze van leer? Want dan worden ze ook nog iets breder/slapper.

Als ik jou was zou ik tegen je ouders zeggen dat de laarzen niet goed zitten en je graag andere wil binnen het budget.

Maar ik weet natuurlijk hoeveel te breed je laarzen. Als het maar een klein beetje is kun je extra dikke sokken aan doen, maar ik denk dat je zelf het beste kan bepalen of het daarmee is opgelost of niet!

Welke laarzen heb je gekocht als ik vragen mag?

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:20

Ohja en trouwens heel belangrijk: NIET INLOPEN!

Daardoor krijg je een verkeerde knik in je laarzen! Alleen aandoen net voordat je op je paard stapt, en als je afstapt gelijk weer uitdoen! Zo gaan je laarzen het langst mee en krijg je geen verkeerde knik bij je enkel! Daarnaast helpt het ook om laarzenspanners in je laarzen te doen, daardoor blijven ze mooi in vorm!

PonyPaardxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:23

Laarzen Barato Barland. Oftewel de goedkoopste....
Mijn kuitmaat is ongeveer 33 cm.

PonyPaardxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 14:38

Ik zag net op de site van EJ, dat ze ook een maat 36 (ik heb 37) hadden die wel 33 cm (kuitmaat) heeft. Zou ik terug gaan en die proberen? En zou ik die laarzen die ik nu heb nog terug kunnen geven?

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:01

De laarzen die je hebt gekocht zijn in ieder geval niet van leer, maar van imitatieleer!

En ik zie op de website dat maat 37 een kuitmaat heeft van 34 cm en maat 36 een kuitmaat van 33 cm zoals je zelf al zegt. 1 cm zou ik mij niet zo druk om maken! Maar als je echt zo'n ruimte over hebt zoals je zegt, is kuitmaat 33 ook te breed voor jou!

En als je ze nog om wil ruilen: je hebt ze vandaag pas gekocht toch? Dan kun je ze sowieso nog terug brengen/ruilen (als je er nog niet mee gereden hebt!)

Maat 36 zou ik eigenlijk niet doen, want je zegt zelf al dat 37 lekker zit. Dan 36 dus sowieso te krap.