de paarden staan bij ons s'nachts op stal (boxen van 3,5m bij 4,5m)
nu is mijn Fjord is super vies in zijn stal, heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen.
ze staan op vlas, en dus echt alleen de nachten binnen.
we doen altijd elke dag drollen eruit en 1x per week de natte plekken, heb inmiddels van alles geprobeerd maar zijn stal blijft mega vies,
hij poept en plast in de voorkant van zijn stal en loopt er vervolgens dwars doorheen, en het liefst gaat hij er dan snachts middenin liggen....
hij heeft express al een slowfeeder, om hem een beetje bezig te houden
iemand een idee wat ik nog kan proberen?? wellicht iemand met zo'n zelfde viespeuk? (heb ook al geprobeerd om een drol van een ander paard achterin zijn stal te leggen, maar dat doet hem niets)

Wanneer ik een nieuw pak in de stal gooi, gaat daar zeker de helft van in de 2 voorste hoeken op een bultje. In 5-7 dagen tijd (gemiddeld) verspreid ik dit dan weer verder door de stal heen. En dan 1x in de 4-6 weken schraap ik al het droge vlas (wat dus niet meer mooi wit is, maar wel droog) aan de kant, en haal ik echt alleen maar het natte eruit. Vervolgens maak ik dan weer een rechte bodem en gooi ik er schoon vlas overheen. Mijn ervaring is dat het wat oudere vlas een stabielere onderlaag geeft dan volledig schoon vlas als onderlaag. 1x per jaar haal ik de hele stal leeg, en dat is echt grafwerk.