Bodyprotector voor korte rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Bodyprotector voor korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 17:25

Ik heb nu een bodyprotector van sir lancelot 2e hands overgenomen. Maar deze blijft achteraf te lang voor mij, want hij kruipt omhoog en krijg ik "handvaten" bij de schouders.

Nu heb ik as zaterdag voor het eerst een crossles, dus het wordt ook nog allemaal kort dag.

Ik wil geen hele dure, is onze eerste keer crossles om te kijken of het wat is. Verder gebruik ik zo'n ding toch niet.

Iemand tips?

Saaams

Re: Bodyprotector voor korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:26

Is hij niet te krap als die omhoog kruipt? Heb je een foto. Je kan de achterkant vaak dubbelvouwen voor tijdelijk.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:32

Tsja.. een bodyprotector moet gewoon goed zitten, net zoals een cap.
Staat er op marktplaats niet iets in de buurt?
En anders toch even langs de epplejeck/divoza om te passen. Een fijne bodyprotector is wel echt belangrijk, als ie de achterkant van je zadel raakt (en dus te lang is) is dat niet goed.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:37

Ik heb geloof ik een kinder bodyprotector. Ik ben niet zo groot.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 17:54

Ik ben zelf 1.60 en slank.
De bodyprotector is maat xs, en als ik dat stuk opklap aan de achterkant, dan raakt ie het zadel niet, maar anders wel.

Als ik 'm naar beneden trek zodat ie op de schouders aansluit, dan raakt die mijn heupen

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:06

Wij hebben hetzelfde postuur dan! Ik heb een bodyprotector van USG. Dit model, maar dan de versie van ruim 10 jaar geleden haha. Toentertijd wel nog een euro of 50 goedkoper overigens :') Hier staan ook allerlei maten bij trouwens, wellicht helpt dat.

https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/bodyprotectors/bodyprotector-usg-flexi_10695.html?channable=e78103.TEVWLTAwMTkwLTEzMDAwMDAxLTAwMC1TLUtJRFM&utm_campaign=kiesproduct.nl&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMI0qCRmfjp5AIVhOd3Ch2udwPJEAQYCiABEgIKHvD_BwE

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:21

Even langs Divoza gaan (als je slim bent morgen, want dan is er 25% op een artikel naar keuze).
Dan kunnen ze een USG bodyprotector voor je bestellen d.m.v. rug en omtrek etc. opmeten. :)
Super handig!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:05

Mandy_89 schreef:
Ik ben zelf 1.60 en slank.
De bodyprotector is maat xs, en als ik dat stuk opklap aan de achterkant, dan raakt ie het zadel niet, maar anders wel.

Als ik 'm naar beneden trek zodat ie op de schouders aansluit, dan raakt die mijn heupen

Ja, dat is duidelijk te lang. Aan de voorzijde moet de protector net voorbij de onderste rib komen.
Ik ben 1.63 m en ik had een kind XL. Die was qua omvang vergelijkbaar met de XS volwassen, maar viel net even korter.
Ik heb nu, al jaren, een op maat gemaakte RaceSafe.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:58

Je hebt dan hetzelfde model lichaam als ik. Ik ben net zoals Ladyson ook fan van USG!
Die zijn kort en passen mij echt heel goed. Heb ook bvb een sir lancelot aangehad, en één van agradi, en die waren beide gewoon te lang. Na die van agradi ben ik ook gaan passen, in mijn geval bij divoza.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 10:06

Dank voor de tips. Ik ga binnenkort wel naar kramer of divoza.
T is dan maar ff een stuk rijden, maar dan weet ik straks iig wel wat er past.