Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dioxide schreef:Sowieso lengtematenHet dubbele van je normale maat is de bijbehorende lengtemaat.
Ik ben iets groter dan jij maar heb relatief normale lengte benen. Voor mij vallen Horka en de high waist Montar modellen goed uit
Amire schreef:Misschien snap ik je niet goed, maar is het idee van lengtematen niet juist dat je dat los van de taillemaat kan kiezen? Dus dat het niet per se 2x dat is?
. Heb ook nog een andere rijbroek maar daar houd ik schuurplekken aan over. Dus die gebruik ik als ik niet rijd. Scum schreef:Dat van die lange sokken gaat bij mij niet op. Als de broek gaat zitten als een 3/4 broek, dan liggen de verhoudingen ook verkeerd. De kniestukken zitten dan niet op de goede plaats en rondom de taille kan het weleens in het kruis gaan trekken.
Heb zelf de lengtemaat van Pikeur.
Dioxide schreef:Amire schreef:Misschien snap ik je niet goed, maar is het idee van lengtematen niet juist dat je dat los van de taillemaat kan kiezen? Dus dat het niet per se 2x dat is?
Voor zover ik weet zijn er geen merken rijkleding die de taillemaat aanbieden met daarbij diverse lengtes, zoals jeansmaten bijvoorbeeld 32/32 of 32/34 kunnen zijn.
De lengtematen in rijbroeken (confectiemaat/juiste lengtemaat):
36 = 72
38 = 76
40 = 80
42 = 84
44 = 88
46 = 92
Dus in feite als een broek in lengtemaat wordt aangeboden is hij langer dan bij een 'normale maat'. Goed om te weten, dank je!