Ik heb sinds enkele maanden een paard gekocht wat oorspronkelijk uit Spanje komt. Zijn afstamming is onbekend en hij heeft dus geen ANCCE paspoort maar een spaans paspoort. Nu wilde ik hem gaan registreren bij de KNHS maar ik snap het allemaal niet meer.
Er staan in zijn paspoort 2 nummers: levensnummer/UELN en transponder code. Ik zou denken dat de transponder code het chipnummer is, alleen is die code veel langer dan 15 getallen dus dat klopt niet. Het UELN nummer is wel precies 15 getallen, is dit dan hetzelfde als zijn chipnummer?
Chip is overigens bij aankoopkeuring nog nagekeken en was allemaal oke.
Ik werd met google nog niet veel wijzer, dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Die bovenste site had ik ook al gevonden inderdaad. Ik vind het paard daar wel en daar staat bij Electronic Identification de transponder code. Maar deze is dus 23 getallen... Volgens de KNHS moet het 15 getallen zijn, en die 2e site die jij nu stuurt tussen de 10 en 15.
De transpondercode zou het moeten zijn. En anders even een dierenarts of schapenhandelaar/veehouder in de buurt vragen of ze met de chipreader de transponder even uit willen lezen. Dan weet je zeker wat de code is (en of die dan ook klopt met wat er in het paspoort staat).