Rijlaarzen met deze maten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Rijlaarzen met deze maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 21:06

Hoi!

Ondertussen heb ik me erbij neergelegd... Ik ga mijn super fijne DeNiro's (voorlopig) niet passen... |o

Ik ben dus opzoek naar een paar nieuwe rijlaarzen, maar het lijkt wel of ik een onmogelijke maat heb :+

Ik heb de volgende maten:
Voetmaat: 39/40
Hoogte: 48/51
Kuitmaat 40/41

Mijn huidige laarzen zijn 51 hoog maar ik zou deze laarzen later bij het springen en de cross willen gebruiken. Dus als ze iets korter zijn maakt het niet uit want met mijn huidige laarzen kan ik echt niet op mijn springzadel zitten...

Budget tot ongeveer 300 euro en het liefst snel leverbaar aangezien er voor 19 oktober een wedstrijd gepland staat. Bij voorkeur bruine laarzen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:17

Je zou bij Petrie standaard maten kunnen kijken.
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orId=10246
Deze zou volgens je omschrijven moeten passen maat 40 en dan XW (zie tabel).
Misschien dat 48 te kort zal ogen.
De elastiek geeft je rek in je kuitmaat.

Edit: ik zie net dat deze niet bij beschikbare maten staat. Vaak kunnen ze deze laars wel bij Petrie zelf bestellen, dit duurt meestal maar 2 weken als deze op voorraad daar is.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:22

Waarom geen De Niro Tricolore? Als je hoogte Alta neemt zijn ze 49 of 49,5 cm hoog

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 21:27

Drico schreef:
Waarom geen De Niro Tricolore? Als je hoogte Alta neemt zijn ze 49 of 49,5 cm hoog

Heb ik naar gekeken, maar zowel bij van Rijs als Drunens ruiterhuis niet op voorraad... Weet niet waar ik nog meer zou kunnen kijken

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:28

Linsey_X schreef:
Drico schreef:

Heb ik naar gekeken, maar zowel bij van Rijs als Drunens ruiterhuis niet op voorraad... Weet niet waar ik nog meer zou kunnen kijken

Paardenschuur Amerongen?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:33

Ik heb laarzen van Cavallo in deze maat! Misschien kan je daar ook eens kijken

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:41

De Petri Luca in maat 40XW. Zijn wel zwarte laarzen maar kan met bruine dressuurboog worden besteld. EJ heeft ze, en nu nog met korting ook;) Ik heb ze zelf ook en ik heb nog nooit zulke fijne laarzen gehad;)
Afbeelding

Linsey_X

Re: Rijlaarzen met deze maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:08

Ik heb met verschillende winkels contact gehad over DeNiro tricolore, maar bruin is helaas geen standaard kleur...
Ik zal eens bij Cavallo en petrie kijken!

Zelf heb ik deze nog voorbij zien komen, iemand hier ervaring mee?

https://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen ... dark-brown

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:19

Linsey_X schreef:

Die heb ik zelf! Mooie en goede kwaliteit laarzen. Echter mij lopen ze niet lekker (ik wil nog wel eens wanneer ik buiten heb gereden eerder afstappen en het laatst stukje stappen zonder belasting)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:21

Linsey_X schreef:
Drico schreef:

Kijk eens bij http://www.sta-rho.nl/ en dan niet online, maar in de winkel. Zij hebben een ongeloofelijk grote collectie.

Ikzelf heb lange onderbenen en ben bij Divoza geslaagd met het merk... ehh. ehhhh een italiaans merk.... ik ga wel ff zoeken. Goed te betalen en ze zitten heerlijk.

Ben ik weer :D Dit zijn ze.
https://www.divoza.com/nl/eq-lusso-valente-rijlaars

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:29

@Drico fijn om te horen! Lopen hoef ik er gelukkig niet al te veel mee, als ze maar lekker zitten met rijden haha.

@Rien10 oh Sta-Rho, nog helemaal niet aan gedacht! Maar dat is vlakbij mij, daar kan ik wel eens langsrijden! Bedankt!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:43

Is de mh highrider niks voor je?
Ik heb nauwelijks gebruikte staan in de maat die je zoekt. Die mogen voor 75 weg en zijn zgan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:58

Je zou Ruitersport Equidrome eens kunnen bellen of ze die op voorraad hebben. Die hebben hun voorraad laarzen niet op de webshop staan, maar wellicht wel in de winkel.

HKM heeft ook laarzen in de maten die je noemt, zit wel een verschil in kwaliteit tussen dit merk en bv. DeNiro of Petrie maar ook een verschil in prijs.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:46

Linsey_X schreef:
Ik heb met verschillende winkels contact gehad over DeNiro tricolore, maar bruin is helaas geen standaard kleur...
Ik zal eens bij Cavallo en petrie kijken!

Dat is raar? De mijne zijn bruin. Bruin en zwart waren de standaard kleuren.
En het is toch niet zo erg als ie niet op voorraad is? Ze kunnen heel goed opmeten welke maat ze voor jou moeten bestellen. In Drunen hebben ze best veel pasmodellen in bijvoorbeeld wel jouw schoenmaat zodat wel iets kunt passen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:55

Linsey_X schreef:
Drico schreef:

Bel eens naar Emmers Equestrian, die hebben een gigantische voorraad De Niro laarzen dus misschien hebben zij wel wat voor je.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 11:00

Dat bruin geen standaard kleur was was dan misschien bij 1 winkel het geval, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen.

Bestellen zou in principe geen probleem zijn, maar dat duurt ongeveer 8 weken en die tijd heb ik nou net niet... Daarnaast weet ik wel welke maat ik nu nodig zou hebben, dezelfde als mijn huidige maar een grotere kuit. Dan worden ze twee cm lager, maar dit zou prima zijn voor het springen.

Emmers heb ik nu een berichtje gestuurd, ik ben benieuwd!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:06

Anders even zoeken via amazon heb vorige week via hun een fijne bucas smartex deken kunnen scoren van een ruitersportzaak uit Engeland, vrijdag besteld, dinsdag al in huis. Was nu inclusief verzenden maar 168,- euro kwijt ipv 255!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 14:11

Toch maar naar Drunens Ruiterhuis gereden. Ze hebben mij huidige laarzen een beetje opgerekt en die gaan nu weer dicht!
En een paar nieuwe tricolores besteld voor het springen/crossen