Winterjassen 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:07

san4nie schreef:
Ik rijd altijd met een bodyprotector. Tot vorige winter had ik de luxe van een binnenbak, maar nu niet meer. Moet dus opzoek naar een jas die waterdicht is en over dat ding heen past. Hoeft niet heel warm, want die bp geeft al veel warmte.

Misschien dat ik voor een simpele regenjas van de decathlon ga. Maar passen is wel lastig zo.

Ik had er een skijas van de decathlon over ;) Maar zat wel op de menwagen, niet op het paard.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:11

Ik heb altijd Kjelvik jassen, soms bij de tuinland weg en soms bij de welkoop.
lekkere dikke trui eronder en dan is het wel te doen. Handschoenen en muts en sjaal soms nog mocht het echt koud zijn :+

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:41

Hier al 2 jaar zoekende.
Voor de stallen etc heb ik een fluo gele werkjas. Die is echt goed warm en gemakkelijk.
Nu zoek nog een rijjas om zonder mestgeurtje buiten of op verplaatsing te rijden.
Die 2de Decathlon jas vind ik wel mooi, maar 148€ voor een merkloze jas.....

san4nie
Berichten: 3572
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:45

Bubblewrap schreef:
san4nie schreef:
Ik rijd altijd met een bodyprotector. Tot vorige winter had ik de luxe van een binnenbak, maar nu niet meer. Moet dus opzoek naar een jas die waterdicht is en over dat ding heen past. Hoeft niet heel warm, want die bp geeft al veel warmte.

Misschien dat ik voor een simpele regenjas van de decathlon ga. Maar passen is wel lastig zo.

Ik had er een skijas van de decathlon over ;) Maar zat wel op de menwagen, niet op het paard.


Dank! Zat dat goed? Een ski jas is te warm voor mij met rijden. Maar een jas er over wil wel dus.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 13:20

betadine schreef:
Hier al 2 jaar zoekende.
Voor de stallen etc heb ik een fluo gele werkjas. Die is echt goed warm en gemakkelijk.
Nu zoek nog een rijjas om zonder mestgeurtje buiten of op verplaatsing te rijden.
Die 2de Decathlon jas vind ik wel mooi, maar 148€ voor een merkloze jas.....


op bever staan ook 3 in 1 jassen, maar dan 220 euro := Decathlon heeft ook goedkopere 3in1 jassen. maar met de hoeveelheid modder en regen waar ik me doorheen moet waden investeer ik liever in een goeie jas zonder merkje die de regen en wind goed tegen houd, dan een dure merk jas die zo lek is als een rieten mandje

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:41

Ik raad iedereen didriksons aan, heerlijke jassen. Je hebt ze wind en waterdicht voor deze winter weer een nieuwe besteld <3 past ook prima voor een buitenrit, in de bak rijden wel wat warm denk ik maar voor alles buiten is die echt super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:47

san4nie schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik had er een skijas van de decathlon over ;) Maar zat wel op de menwagen, niet op het paard.


Dank! Zat dat goed? Een ski jas is te warm voor mij met rijden. Maar een jas er over wil wel dus.

Je nek lijkt wel ontzettend klein, en je lijkt een michelinpoppetje...
Ik heb als winterjas vaak een maat groter omdat ik er dikke kleding onder draag.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:21

Ik heb een zeiljas van de decathlon.
Ideaal. Echt waterdicht.
Bij erg koud weer draag ik er nog een gewatteerd jasje onder van de decathlon.
Meestal is dat niet nodig.

san4nie
Berichten: 3572
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:54

Bubblewrap schreef:
Je nek lijkt wel ontzettend klein, en je lijkt een michelinpoppetje...
Ik heb als winterjas vaak een maat groter omdat ik er dikke kleding onder draag.


:') comfort gaat boven de looks in zo’n geval

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:14

san4nie schreef:
Bubblewrap schreef:
Je nek lijkt wel ontzettend klein, en je lijkt een michelinpoppetje...
Ik heb als winterjas vaak een maat groter omdat ik er dikke kleding onder draag.


:') comfort gaat boven de looks in zo’n geval

Daarom in de winter maar een rijoverall. _O- <3

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:48

Shenavallie schreef:
Het moet voor mij vooral praktisch en lekker warm zijn. Plus zo veel mogelijk eenvoud, want ik hou zelf niet ban tierlantijnen. Hopelijk heeft iemand anders een optie voor je. ;)


Dit valt toch wel mee, geen tierlantijnen, maar wel wat meer mantel, denk dat het deze gaat worden, mooie sjaal erbij *D

https://www.wehkamp.nl/only-coat-bruin- ... 1942P91213

Anoniem

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:12

Lees even mee.
Ik zoek er een die niet te kort is maar waar je ook mee kan rijden.
Ik draag altijd laagjes, dus zoek geen bizar dikke jas

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:19

Ik zoek nog een jas voor mijn dochter voor haar paardrijles. Ze heeft maat 128 en er moet een bodyprotector onder passen. Iemand een tip? Ik wil er niet te veel aan uitgeven omdat ze hem maar 1x in de week draagt

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 18:14

VItas; Decathlon, Anwb, Bever, genoeg kinderkleding te krijgen, met name Decathlon. Ze hoeft natuurlijk geen jas van de paardrijafdeling. ik heb nu zelf een jas van de wandel/outdoor afdeling :)

Britta31

Berichten: 13157
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:24

Vitas schreef:
Ik zoek nog een jas voor mijn dochter voor haar paardrijles. Ze heeft maat 128 en er moet een bodyprotector onder passen. Iemand een tip? Ik wil er niet te veel aan uitgeven omdat ze hem maar 1x in de week draagt

De kringloop.

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:30

Ik heb een decathlon jas gescoord in de sale van de zeilsport. Water- en winddicht, reflecterend en fleece aan de binnenkant maar niet te warm. Mooi een herfstjas waar ik van de winter een extra trui onder doe waardoor hij precies goed is. Ik werk namelijk altijd met laagjes waardoor ik één jas heb die het hele jaar bruikbaar is. Wil niet anders meer!

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:29

Lillian__ schreef:
VItas; Decathlon, Anwb, Bever, genoeg kinderkleding te krijgen, met name Decathlon. Ze hoeft natuurlijk geen jas van de paardrijafdeling. ik heb nu zelf een jas van de wandel/outdoor afdeling :)

Daar heb je ook gelijk in!
Ik zal binnenkort de stad eens even in en eens op marktplaats kijken

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:52


Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:04

Ik ben fan van Wellensteyn! Toevallig op Equitana een gekocht zonder meer te weten van het merk. Echt een erg mooie kwaliteitsjas, waterdicht èn warm. Nadien voor mijn man nog een aangeschaft. Indien ik terug een mooie winterjas nodig heb, dan zeker die!

Paardrijden met jas doe ik niet meer. Ik heb een valvest waar niks over mag en onder wordt de valvest te klein. Vroeger had ik Mountain Horse. Die hadden een type jas die ik gewéldig vond om te rijden. Elke winter kwam hetzelfde type in een ander kleurtje (2 kleuren in 1 jas). Heb nadien in ruiterzaken nog naar die jassen gezocht maar niet meer gevonden :( . Dus mocht iemand een tip hebben :D

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:18


blackstar

Berichten: 3191
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:08

Ik ben ook weer op zoek naar een goede en hele warme winterjas. Ik heb de laatste tijd nog weinig echt goede jassen gehad die ook zeer warm zijn en ook blijven na 1 seizoen.
Jas moet ook warm genoeg zijn voor op de scooter trouwens.

Ik heb deze gehad, de Felix Bühler parka Katja, en die is best heel goed, maar helaas maken ze die niet meer.
Andere jassen van Felix Bühler ook gehad, maar vaak kan je die na 2 seizoenen weg doen omdat ze niet meer warm genoeg zijn.
Net als jaren terug een Equitheme winterjas 3 in 1. Ook zeer warm (en zwaar :+ ) Maar ook deze zit niet meer in het assortiment helaas.

Ik heb nu een (hele dure) Ariat jas op het oog, maar ik ben niet bekend met Ariat. Hoe warm zijn deze jassen over het algemeen?
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 19033.html

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:36

De 3 in 1 jas van Decathlon heb ik ook. Zeer fijne en sterke jas!
Diepe en veel zakken, goed water en winddicht, splitten aan de achterzijde en super fijne en warme binnenjas. Overigens heb ik de binnenjas los gehaald zodat ik snel kan switchen tijdens het rijden.
Ik heb 'm nu 3 jaar, loop & rijd ermee door weer en wind en zou 'm zo weer aanschaffen wanneer nodig.
Ik heb heel wat merken versleten die een stuk duurder waren maar niet deden wat ze zouden moeten doen.

Rts_null

Berichten: 6
Geregistreerd: 06-09-19
Woonplaats: Noord-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:38

Sintara schreef:
Ik heb een tweedehands ski jas. Vind ik wel ideaal, goed waterdicht, warm en veel bewegingsruimte.
Ik ben een enorme koukleum btw :P

Precies! Ook mijn go-to jassen / merken. De lokale wintersportzaken hebben doorgaans hele goede kleding voor de winter waar je ook nog redelijk actief mee kan zijn. Loeiduur, maar ook wel redelijk duurzaam dus het gaat wel even mee.

Die ANWB- en Welkoopkleding ben ik ook wel benieuwd naar, daar ga ik in de toekomst ook eens naar kijken. :)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:27

Afbeelding

Ik heb deze net gekocht bij Kramer. Lijkt een degelijke goed zittende jas te zijn en door de kortingsactie die ze hadden niet duur. Moet natuurlijk nog zien of de jas warm genoeg is, straks.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:43

MISTRAL94 schreef:
[ [url=m/9eMiXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze net gekocht bij Kramer. Lijkt een degelijke goed zittende jas te zijn en door de kortingsactie die ze hadden niet duur. Moet natuurlijk nog zien of de jas warm genoeg is, straks.


Dat ziet er uit als een fijne en mooie jas! Mag ik vragen hoe duur die was?