Winterjassen 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 16:24

September is weer aangebroken. De eerste herfstbuien vallen uit de hemel, het word ineen keer al snel donker en sommige hebben het scheerapparaat al over hun paard of pony gehaald.

Nu vroeg ik mij nou af, welke winter jassen hebben jullie? iemand die zijn/haar paard 24/7 buiten houd en met dit zeikweer moet voeren, zal andere eisen hebben dan iemand die op een luxe stal staat waar je alles binnen kunt doen.

ik zit zelf in de winterjassen dilemma, vorig jaar een jas gekocht bij otto, mooie jas, waterdicht maar voor bij de paarden aan de lange kant. Nu mooie jas gezien van de decathlon, 3in1 je kan de binnenjas eruit ritsen maar twijfel erover hoe watervast die is. bij mij hebben jassen dat ze bij mij op de ellebogen en schouders gaan lekken.

Welke jas hebben jullie voor deze winter?

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:25

Ik heb een tweedehands ski jas. Vind ik wel ideaal, goed waterdicht, warm en veel bewegingsruimte.
Ik ben een enorme koukleum btw :P

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:45

Ik draag echt van alles en nog niets door elkaar qua mix en match. Net hoe het weer is. Ik heb o.a. softshell, hardshell, bodywarmer, KL bomber, soort gewatteerde jas voor onder mijn hardshell. Als ik daaronder dan 2 laagjes merinowol of trui draag is dat vaak voldoende.

Met de winters die wij in Nederland hebben nog niet echt koud in gehad. En anders heb ik mijn rijoverall nog als het echt kouder wordt. <3

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:51

Prettige winterjas, gewoon een warme, en daar een wax regenjas over :D zon hele lange

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:57

Voor thuis heb ik een werkjas van Jumbo := We hebben zelf een jumbo en zag ze staan met bestellen van bedrijfskleding. Is echt een lekkere warme jas.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:00

Anwb heeft fijne jassen en waterdicht en the North face Heeft Ook super fijne jassen!

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:17

Buitensport merken hebben vaak wel warme en wind- en waterdichte spullen. Nadeel is wel dat het duur kan zijn. :$ Alles met paarden is ook duur. -O-

Ik heb een paar jassen van Arc'teryx en 66 North. Duur, maar fijn. <3

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:18

Ik heb zo'n werk-fleece-jas van Welkoop voor bij de paarden. Als het echt mega hard regent, dan doe ik er een dun regenjasje overheen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:20

Ik heb 2 goedkope outdoor jacks die in een klein zakje gepropt kunnen worden voor buiten.

Verder ben ik dit jaar weer op zoek naar een mooie jas, voor als ik naar de stad ga, of op visite of zo.
Meestal wol, getailleerd met een mooie sjaal.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:22

Ik ga morgen op pad voor een winterjas. Heb jaren ( ik gok 5 jaar )met een Tommy Hilfiger jas rondgelopen. Was de prijs dubbel en dwars waard. Ben benieuwd wat ik nu ga vinden, ben van plan er niet al te veel geld aan uit te geven.

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:23

Rakkie123 schreef:
Ik heb 2 goedkope outdoor jacks die in een klein zakje gepropt kunnen worden voor buiten.

Verder ben ik dit jaar weer op zoek naar een mooie jas, voor als ik naar de stad ga, of op visite of zo.
Meestal wol, getailleerd met een mooie sjaal.

Daarvoor ben ik ook geslaagd bij Welkoop:

Afbeelding

En dan heb ik nog mijn ANWB-jas van een aantal jaar geleden, die korter is.

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:24

Mijn vorige oude winterjas.ik schuif de jassen altijd door.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:52

Shenavallie schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik heb 2 goedkope outdoor jacks die in een klein zakje gepropt kunnen worden voor buiten.

Verder ben ik dit jaar weer op zoek naar een mooie jas, voor als ik naar de stad ga, of op visite of zo.
Meestal wol, getailleerd met een mooie sjaal.

Daarvoor ben ik ook geslaagd bij Welkoop:

[ [url=m/grRTuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan heb ik nog mijn ANWB-jas van een aantal jaar geleden, die korter is.



Dat is te sportief voor mij privé, dan wil ik iets moois hebben

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:11

Het moet voor mij vooral praktisch en lekker warm zijn. Plus zo veel mogelijk eenvoud, want ik hou zelf niet ban tierlantijnen. Hopelijk heeft iemand anders een optie voor je. ;)

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 08:52


Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:21

Ik heb een hele goeie winterjas van Eurostar. Het model heet Fenna en is heerlijk warm zonder dat je het bloedheet krijgt bij inspanning. Ik doe hem aan als ik thuis vertrek en kan hem aanhouden tijdens het opzadelen en zelfs rijden omdat hij zo ventilerend is. Hij is ook bizar goed waterdicht om zo te ventileren. Ik heb er wel is les mee gereden in de stortregen en nergens een lek. En dat was een les van 45min.

Dit is hem: https://www.divoza.com/en/eurostar-fenna-jacket alleen heb ik hem wel met een mooie bontkraag eraan (nep uiteraard) wat het toch een meer luxe uitstraling geeft. Ik ben testruiter voor Eurostar, dus misschien was het model dat ik kreeg met bontkraagje een probeersel want ik vind hem zo te zien niet online met het kraagje. Hij gaat ondertussen straks al de tweede winter mee in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:24

Voor gewoon heb ik een winterjas van Harcour. Prima jas, alleen bij echt stromende regen wil mijn elleboog/onderarm wel nat worden.

En voor bij de paarden heb ik een skijas van de decathlon. Nog nooit getest in de stromende regen, maar gewone buien kan hij wel aan :P Darnaast warm genoeg om te dragen tijdens het mennen in de winter, met een goede trui en/of thermoshirt eronder.

Dus ja, ik heb een paardenjas voor het dagelijks leven, en een skijas voor bij de paarden :P

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:28

Ik heb afgelopen winter een jas gekocht vd ANWB met 75% korting. Hij is erg licht gewicht en regelt mijn temperatuur fantastisch. Ik had hem aan met de sneeuw en vd week toen het regende. Heb het er nooit te warm of koud in :j

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:53

Uhip jassen. Heerlijk warm en kan je open ritsen om er ook mee te rijden.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:22

Ik rijd altijd met een bodyprotector. Tot vorige winter had ik de luxe van een binnenbak, maar nu niet meer. Moet dus opzoek naar een jas die waterdicht is en over dat ding heen past. Hoeft niet heel warm, want die bp geeft al veel warmte.

Misschien dat ik voor een simpele regenjas van de decathlon ga. Maar passen is wel lastig zo.

Anoniem

Re: Winterjassen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:30

Ik haal meestal jassen bij de welkoop, aan het eind van het seizoen hebben ze hier altijd 1+1 gratis op alle kleding en jassen. Dan zoek ik twee jassen uit en kan ik weer even vooruit. Pas nog twee zomerjassen gehaald, voor nog geen €60 twee mooie jassen, een voor netjes en een voor bij de paarden :)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:33


Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:19

Ik heb een jas van Anky. Hiervoor heb ik ook al een winterjas van Anky gehad, die is 5 jaar intensief gebruik meegegaan. Hij was eigenlijk nog steeds goed, maar de rits sloot niet meer goed. Toen kwam er een mooie aanbieding voorbij en heb ik toch maar een nieuwe gekocht.
Ik heb een lange jas, ik geef ook les en wilde vooral een echt warme jas voor het lesgeven. Deze valt tot op m'n knieën en nu hoef ik geen thermolegging meer aan onder m'n rijbroek :) Ik heb het er nog geen moment koud in gehad en hij is ook echt waterdicht. Voor op het paard vind ik hem zelf wat te warm, maar ik draag eigenlijk sowieso nooit een winterjas op het paard. Als het echt koud is of ik weet dat de binnenbak bezet is en het regent ofzo, dan neem ik meestal nog een softshell mee en draag ik die op het paard. Op buitenrit heb ik hem wel aan, je kan hem namelijk van voor en achter openritsen en dan ligt hij heerlijk warm op je bovenbenen <3
Verder zitten er ook veel fijne zakken in, steekzakken om je handen in te doen maar ook afsluitbare zakken, binnenzakken enz. Ik kan deze specifieke jas helaas niet meer vinden online, maar ik ben in elk geval erg tevreden over de jassen van Anky, goed waterdicht, gaan lang mee en er is goed over het ontwerp nagedacht.

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 11:48

LinSa schreef:
Lillian__ schreef:


Die tweede heb ik al twee seizoenen gedragen. Top jas! Heerlijk warm en droog. Wel een tikje zwaar maar dat went heel snel. Mouwen kan je wat strakker dicht doen zodat er geen water in loopt. Mijn pony's staan buiten dus ik draag deze jas echt door weer en wind. Goede diepe zakken.


ahh top! goed om te weten, mijn pony loopt ook buiten en dan is het wel fijn om te weten dat de jas ook echt waterdicht blijft.

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 11:49

xJitskee schreef:
Ik haal meestal jassen bij de welkoop, aan het eind van het seizoen hebben ze hier altijd 1+1 gratis op alle kleding en jassen. Dan zoek ik twee jassen uit en kan ik weer even vooruit. Pas nog twee zomerjassen gehaald, voor nog geen €60 twee mooie jassen, een voor netjes en een voor bij de paarden :)


heb ik ook gedaan ja! heb de jas na 6 jaar nog steeds! nu begint die wel echt uit elkaar te vallen := helaas verkopen ze het merk niet meer.