Vandaag de knoop doorgehakt om toch weer te gaan rijden.
Nu ben ik op zoek naar betaalbare rijlaarzen om mee te beginnen.. maar het probleem is dat ik best brede kuiten heb, maar wel korte onderbenen. Schoenmaat 38, wijd 40 en hoog 40. Reguliere rubberlaarzen pas ik dus niet in.
Iemand een idee?
beline1
Geplaatst: 27-08-19 21:46
Mountainhorse highrider, super degelijke en fijne laarzen, ik heb ze al jaren.
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb met mijn korte benen en dikke kuiten laarzen van Petrie. Gekocht bij Epplejeck. Stonden in mijn geval niet in de winkel, maar achter hadden ze veel meer maten staan, dus gewoon even een medewerker gevraagd mee te zoeken naar de juiste maat.
Ik zit te wachten op de horka Arlene. Deze hebben ook verschillende maten
ikkedus
Geplaatst: 27-08-19 21:55
Ik heb mijn Mountainhorse toen wel in een grotere maat gekocht. Vond de voet vd highrider vrij smal en heb 38,5. Heb ze in 40 gekocht. Kuitbreedte is 42 cm ongeveer. Hoogte weet ik even niet meer. Ik gebruik de mijne niet, dus als je ze wil passen dan kan dat.
Ik heb de epplejeck lou laarzen XW. Ik had veel moeite met het vinden van goeie laarzen, maar zitten wel heel lekker. Het enige nadeel is wel dat je ze elke keer opnieuw moet rijgen, maar dat heb ik ervoor over.
Inderdaad de lou laarzen epplejack (hebben nu ook 20% korting) zijn 99 euries en 4cm in wijdte te verstellen waardoor je op kuitmaat 41 komt, ze zijn 46 cm hoog maar als ze de boog erbij meten zouden ze +- 4 (?) cm korter zijn (42) dus dat kan je waarschijnlijk met een hakverhoger wel oplossen Ik denk dat dit wel eens de ideale laarzen kunnen zijn
Ik heb sinds kort laarzen van HKM, de Latinium style laarzen. Gekocht bij de Dunsborg. Ze hebben heel veel maten zowel hoogte als kuitmaten. De grootste kuitmaat was 43,5 meen ik. Prijs is € 229,00. Ik ben er erg tevreden over.