Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SweetVanille schreef:Waarom liggen je handen open van de blaren dan? Die snap ik even niet.
Snapt je paard wel goed wat de bedoeling is?
Anders er toch iemand bijhalen met meer ervaring.

anjali schreef:Ik denk dat het paard jou niet snapt. Het is niet dat hij niet met je wil samenwerken,want andere dingen doet hij wel met je.Dus gewoon een communicatiestoornis.Neem er even hulp bij tot het wel gaat.
cynthiar schreef:Misschien moet je net een stapje achter de plek waar je normaal staat staan?
Aangezien als er een ander naast jou staat hij wel gaat. Dan denk ik dat je een pas te ver vooruit staat. Snap je wat ik bedoel?
Ik verwacht dat er in jouw houding ook een fout zit waardoor het mis gaat. o_mariska_o schreef:Het lijkt mij eerder alsof hij ergens pijn heeft als hij zoveel overtuiging nodig heeft om alleen maar te lopen. Wat heb je om bij het longeren?
Avalanche81 schreef:Je paard test je niet. Een paard geeft heel simpel terug wat jij hem geeft![]()
Als eender wie je komt helpen, en hij doet het, maar bij jou niet, is het duidelijk waar het probleem ligt, toch? Daar kun je wat mee. Grondwerkles!!!
Fincx3 schreef:Avalanche81 schreef:Je paard test je niet. Een paard geeft heel simpel terug wat jij hem geeft![]()
Als eender wie je komt helpen, en hij doet het, maar bij jou niet, is het duidelijk waar het probleem ligt, toch? Daar kun je wat mee. Grondwerkles!!!
Ja ga ik zeker doen.
Maar wie komt helpen neemt niets zelf in handen, ze staan gewoon aan de zijkant en beginnen met hé te roepen en hij is dan meteen vertrokken.
Fincx3 schreef:Avalanche81 schreef:Je paard test je niet. Een paard geeft heel simpel terug wat jij hem geeft![]()
Ja ga ik zeker doen.
Maar wie komt helpen neemt niets zelf in handen, ze staan gewoon aan de zijkant en beginnen met hé te roepen en hij is dan meteen vertrokken.
Avalanche81 schreef:Avalanche81 schreef:Je paard test je niet. Een paard geeft heel simpel terug wat jij hem geeft![]()
Dat is ook niet handig. Dan reageert je paard op het roepen en niet op jou, daar schiet je niets mee op>
Maar er zullen andere lesgevers zijn die je wel kunnen helpen lijkt me? Ga eens op zoek naar een NH instructeur?
wat de instructeur eigenlijk moet doen, is naast jou gaan staan, en je corrigeren in je houding en je gedrag naar het paard toe
en dan bedoel ik echt letterlijk naast je gaan staan he
Avalanche81 schreef:Succeswat de instructeur eigenlijk moet doen, is naast jou gaan staan, en je corrigeren in je houding en je gedrag naar het paard toe
en dan bedoel ik echt letterlijk naast je gaan staan he