Mijn mini shet ruintje staat eindelijk samen op de nieuwe weide met zijn nieuwe maatje, een A pony hengstje.
Ik besef dat het nog heeeeel pril is en dat ze nog moeten wennen, maar hoor graag jullie ervaringen en advies zodat ik vannacht toch een oogje dicht kan doen
2 probleempjes:
- het hengstje roept echt heel luid, doet bijna pijn aan de oren :p hij roept heel de buurt bijeen & ik wil echt geen ruzie met onze toekomstige nieuwe buren. Ik vind het hartstikke lastig wetende dat zij nu misschien klagen over mijn pony’s die er komen staan, wat eigenlijk een leuke ervaring zou moeten zijn voor de buurt. Hoe lang duurt dit gemiddeld? Ik bel sowieso de buren van de weide morgen eens op om te vragen hoe de nacht was.
- het hengstje “dekt” mijn ruintje. Echt tot tegen de staart, gaat ook ruiken aan zijn geslachtsdeel en druppelt zelfs. Mijn ruintje laat zich vrij makkelijk doen (war hij normaal niet doet), maar wanneer hij zich wat steviger verzet (stampt ook niet hard genoeg), lijkt het de hengst zelfs nog “meer zin” te doen krijgen. Het rare is: zodra hij ermee stopt wandelt mijn ruintje er gewoon achter... dat ik denk “blijf er toxh van weg dan”. Helemaal niet om hem te domineren denk ik aangezien hij zich vervolgens weer gewoon laat doen.
Wat denken jullie? Zou dit toch nog dominantie kunenn zijn? Hoelang zou dit gemiddeld duren?
Castreren zal weinig helpen vrees ik aangezien ze beide al 11 jaar zijn.
Ik besef dat de duur van dit gedrag erg individueel is, maar ik hoor heel graag ervaringen van jullie. Ik lees namelijk nergens iets over een hengst die een ruin dekt (enkel over ruinen die merries dekken) of over een hengst die niet met een ruin kan, lijkt overal net goed te gaan?. Zou het toch kunnen zijn dat hij het onderscheid niet kan maken? Wat als hij dan toch effectief raak zou dekken? dit zou mijn ruintje toch kunnen schaden? Of zou het zover niet komen?
Graag vriendelijk blijven, ik ga soWieso al weinig slapen omdat ik me schuldig voel tov de buren