Vanavond is het zover: de introductie van mijn mini shet (ruin, 11j) met zijn nieuwe A pony maatje (hengst, 11j).
Ze worden eerst met de paardentaxi opgehaald en gaan dan samen in de nieuwe weide.
Ik kies er bewust voor om niet eerst een draad ertussen te laten omdat ik weet dat mijn mini shet met zijn voorbeen kapt bij introducties en ik ongelukken wil vermijden.
Ik heb reeds 2 introducties meegemaakt en heb bij deze toxh nog iets meer stress omdat het voor hen beide een nieuwe omgeving is én er een hengstje tussen zit.
Nu vroeg ik me af: wat als het fout loopt? Hoe reageren jullie?
(Positieve) ervaringen van een hengst en ruin samen zijn ook zeer welkom om me wat gerust te stellen.
Mijn ruin is 10 jaar hengst geweest dus dat zit er wel nog een beetje in. Hij kapt met zijn voorbeentje en piept luid bij introducties. Verder is het een sukkeltje die wel uit de weg gaat en af en toe nog eens probeert
De nieuwe A pony hengst leek me tijdens een kennismaking heel rustig... eerder lui dan moe... maarja dat is natuurlijk in een bekende omgeving. Hij stond hier samen met een merrie van zijn grootte en heeft deze merrie toen ook mogen dekken.

)