Tips Strandrid Oostvoorne / Rockanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcha

Tips Strandrid Oostvoorne / Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 10:08

Morgen ga ik met een groepje vriendinnen een strandrit maken en we zijn van plan om richting Oostvoorne / Rockanje te rijden.
Heeft er iemand tips om te parkeren? Er moet voldoende plaats zijn voor 4 trailers.

Sabbientje

Re: Tips Strandrid Oostvoorne / Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:11

butengeweun

Re: Tips Strandrid Oostvoorne / Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:26

heb je al een soort route in gedachten? En hoelaat wil je ongeveer op/bij het strand zijn?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 10:32

butengeweun schreef:
heb je al een soort route in gedachten? En hoelaat wil je ongeveer op/bij het strand zijn?

We rijden om 5 uur op stal weg dus ik hoop dat we er om half 7 dan zijn. Voor de rest hadden we nog niets in gedachten.
Geen van onze paarden zijn ooit op het strand geweest, dus we zoeken iets wat niet te druk is en makkelijk met parkeren. Heb je tips?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:43

5 uur in de ochtend of avond?

In de ochtend makkelijkst is dan bij het haringvliet. Veel ruimte en dan weinig mensen rustig strand. Heb je wel een tunneltje maar heb nog nooit een paard er niet doorheen zien gaan als de mens rustig bleef.

Je kan ook bij de Hockey in rockanje. Is namelijk morgen niet van het extreme strandweer. Is wat kleiner maar geen tunneltje.

Je kan ook bij restaurant aan zee in oostvoorne parkeren. Wel veel kiters daar als je pech hebt.

Als je in de avond gaat dan durf ik niet te zeggen waar het rustig is ivm de vele toeristen.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 10:49

butengeweun schreef:

In de ochtend makkelijkst is dan bij het haringvliet. Veel ruimte en dan weinig mensen rustig strand. Heb je wel een tunneltje maar heb nog nooit een paard er niet doorheen zien gaan als de mens rustig bleef.

Je kan ook bij de Hockey in rockanje. Is namelijk morgen niet van het extreme strandweer. Is wat kleiner maar geen tunneltje.

Je kan ook bij restaurant aan zee in oostvoorne parkeren. Wel veel kiters daar als je pech hebt.

In de avond. Moeten overdag eerst werken helaas.
Zag op de website van hierover dit:

Afbeelding
Is dat een aanrader? En is het dan nog ver naar het strand?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:53

butengeweun schreef:

Als je in de avond gaat dan durf ik niet te zeggen waar het rustig is ivm de vele toeristen.

In de avond is het over het algemeen niet heel druk op het strand. Hooguit wat mensen met honden.
Aan de oostvoorne kant voorbij 2de slag is het dan net iets rustiger. Maar met wind zitten daar wel meer kitesurfers.

Zelf rij ik vaak op het stuk tussen 1ste slag en Hellevoetsluis en dat is goed te doen in de avond.

Met parkeren heb ik geen ervaring, omdat de stal waar ik sta vlak bij het strand is.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:56

P4 is een aardig stuk naar het strand dit kan je ook zien op hun plaatjes.
Als je paard wel aardig bomproef is zou ik als je via die kant (de oostvoorne kant) op P3 (restaurant aan zee gaan staan. Dan het eerste stuk strand de duinzijde aanhouden en na ca 300/400 meter je ziet het vanzelf rustiger worden pas richting het water gaan.

en anders gewoon haringvlietsluisen. Heerlijk rustig strand wat de poster voor mij ook zegt, en lekker ruim parkeren. Ik parkeer hier ook vaak, maar heb wel een paard wat heel veel gewend is dus kan ook midden in een centrum parkeren als het moet.

Je kan ook nog gewoon richting strand 2e slag rijden bij rockanje. Na 18:00 is het gratis parkeren. Achteraan is het me deze temperaturen rustig en dan kan je zo het ruiterpad op en dan op het strand naar rechts richting oostvoorne.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:59

Toevallig ben ik gisteravond met een stalgenootje naar het strand geweest. Wij stonden geparkeerd bij Oever 1 in Hellevoetsluis. Dat is een hele grote (en gisteravond ook rustige) parkeerplaats. Je moet dan inderdaad wel een tunneltje onderdoor, maar onze paarden hadden daar niks van (het was ook niet lawaaiig). Dan ben je binnen 10 min op het strand en ook nog op een rustig gedeelte. Alvast veel (rij)plezier!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:23

Ik parkeer altijd op P4 bij de Berkenrijsweg. Lekker losrijden in de duinen, ideaal vind ik dat.

Edit: volgens ruiterenenmennen.nl is het 2,9 km van die parkeerplaats tot op 't strand.
Ik vind dat een lekker stukje om even lekker los te rijden, en vind een stukje bos ook altijd wel lekker om doorheen te rijden.

Afbeelding

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 23:14

Bedankt voor al jullie tips! We hebben uiteindelijk onze auto‘s op P4 geparkeerd en echt een heerlijke rit gemaakt. :)

Afbeelding