Laarzendilemma

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lonni

Laarzendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 12:11

Beste bokkers,

Jarenlang ben ik verzot geweest op de makkelijke uitkomst die jodphurs en chaps mij geboden hebben met mijn afwijkende kuitmaten, maar nu ik dagelijks paarden rijd en ook weer wedstrijden wil gaan starten zou ik toch graag de overstap willen maken naar een set mooie rijlaarzen.
Het dilemma lijkt eindeloos, zo smal en hoog als mijn kuiten zijn lijkt het erop dat ik naar op maat gemaakte moet, maar misschien heeft bokt de uitkomst voor mij.

Het liefst zou ik hoog geveterde rijlaarzen willen, zodat ik nog iets van speling heb in de kuitmaat.
Mijn voetmaat is 37, mijn kuitomtrek 30,5 en de hoogte 42.

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij :+

[o]

AnneJ1995

Re: Laarzendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:32

DeNiro Ottaviano :j
Ik heb ook geen makkelijke maten: 39 voet, 35 kuit en 50-52 hoog.
Ik heb ook nog een hele smalle enkels, dus heb Italiaans geknepen besteld. Zijn echt top! In het DeNiro topic heb ik wel foto’s geplaatst als je daarin geïnteresseerd bent.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 12:36

Dat ziet er idd wel goed uit, ook hier smalle enkels.
Is het ook mogelijk dat model met een hoge veter te krijgen?
Misschien moet ik mijn budget toch maar iets oprekken voor een mooie laars

[o]

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:37

De Niro heeft maat 37 h 42 en k 31,5 bij hun standaard maten zitten. Smaller ga je denk ik niet snel vinden, tenzij je voor maatwerk gaat. Bij Petrie hebben ze bij de kindermaten wel kuitmaat 30 bij schoenmaat 37, maar dan is de hoogte maar 39.

Jiwendy (Blue Hors Zack x Spielberg) L1 + 4

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:41

De Niro heeft best een wijde range aan standaardmaten, misschien hebben zij wat

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:42

Lonni schreef:
Dat ziet er idd wel goed uit, ook hier smalle enkels.
Is het ook mogelijk dat model met een hoge veter te krijgen?
Misschien moet ik mijn budget toch maar iets oprekken voor een mooie laars

Geen idee of dat precies hetzelfde model is. Wel weet ik dat ze wel laarzen hebben met een hoge veter.

Jiwendy (Blue Hors Zack x Spielberg) L1 + 4

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:50

Lonni schreef:
Beste bokkers,

Jarenlang ben ik verzot geweest op de makkelijke uitkomst die jodphurs en chaps mij geboden hebben met mijn afwijkende kuitmaten, maar nu ik dagelijks paarden rijd en ook weer wedstrijden wil gaan starten zou ik toch graag de overstap willen maken naar een set mooie rijlaarzen.
Het dilemma lijkt eindeloos, zo smal en hoog als mijn kuiten zijn lijkt het erop dat ik naar op maat gemaakte moet, maar misschien heeft bokt de uitkomst voor mij.

Het liefst zou ik hoog geveterde rijlaarzen willen, zodat ik nog iets van speling heb in de kuitmaat.
Mijn voetmaat is 37, mijn kuitomtrek 30,5 en de hoogte 42.

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij :+

bij de Epplejeck hebben ze ook rijlaarzen met veters erin ! die gaan echt vanaf de wreef van je voet tot helemaal bovenin. (type laars heet Lou)
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/rijlaarzen/laarzen-epplejeck-lou_15088.html?channable=e2942.TEVWLTAwMDcyLUdENDAwOS01MDEtMzgtWExX&utm_campaign=&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&gclid=Cj0KCQjwpavpBRDQARIsAPfTwiyJyopLTCtqxjDTxUqIMMlxb3Qqs-cwtqzkOw72o5ht7pgyVu53axIaAuyTEALw_wcB

een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
regenboog, oh regenboog, waarom ben je krom ? als je recht was heette je regenstreep, en tsja... dat klinkt zo stom

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 13:11

SCC schreef:

Ben bang dat deze veel te wijd voor mij zijn als ik naar de foto's kijk :(

Denk dat ik idd bij DeNiro uitkom dan, tenzij de laarzen van Imperial Riding zouden passen, die zagen er ook goed uit.

[o]

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:22

Lonni schreef:
SCC schreef:

Ben bang dat deze veel te wijd voor mij zijn als ik naar de foto's kijk :(

Denk dat ik idd bij DeNiro uitkom dan, tenzij de laarzen van Imperial Riding zouden passen, die zagen er ook goed uit.

als het een beetje in jouw buurt is, even langs de EJ en gewoon passen ? ik heb nu in de rijlaarzen van hun eigen merk ook een heel andere maat dan normaal ! (nu laarzen in small en in chaps maat L)

een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
regenboog, oh regenboog, waarom ben je krom ? als je recht was heette je regenstreep, en tsja... dat klinkt zo stom

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 03:47

M’n zus heeft de EJ Lou, maar die zijn mij veeel te breed en ik heb dikkere kuiten dan TS.
Ik weet dat DeNiro wel veterlaarzen heeft, maar welk type dat is.. geen idee.
En anders in een andere prijscategorie bijv Lipica, Derby of Celeris op maat laten maken? Hoor wel hele wisselende verhalen, zowel super positief als negatief.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 06:09

Ik zou in dit geval eens de EJ binnen lopen en verschillende laarzen passen. Misschien kom je er zelfs wel met een kinderlaars? Ik heb dezelfde schoenmaat en hoogtemaat ongeveer, maar mijn kuiten zijn 35/36 en dat is ook onmogelijk. Ik kan namelijk geen kinderlaarzen aan, dan kom ik 5cm tekort bij de kuit en volwassen laarzen gaan standaard qua lengte over mijn knie :roll: Ik heb de EJ Lou laarzen trouwens, maar wel een schoenmaat groter met een zooltje erin, anders kreeg ik ze niet dicht :D Voor wedstrijden heb ik DeNiro's (Tricolore).

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 06:50

Wat is je budget? Ik zou kijken bij deniro en celeris als je budget dat toelaat. Fijne kwaliteit en veel maten bij deniro, celeris is helemaal op maat gemaakt. Model bia is met veters

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 16:55

Ik zou het liefst rond de 300 euro zitten, zag dat de Deniro met veters wel duurder is dus moet misschien mn mooie veters maar gedag zeggen, ik zal eens kijken bij de andere merken!

[o]

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:08

Ik heb voet 37, kuit 31,5 en hoogte 46

Epplejeck laarzen gaan niet passen, ook met veter niet.
Ik kan je absoluut De Niro aanraden! Hele fijne smalle enkels en gewoonweg prachtige laarzen. Ik vind de afwerking ook mooier dan bij Lipica

Het is een investering, maar heb er geen dag spijt van.
Succes

Voor thuis rij ik met Ariat. Het valt me mee hoe die laarzen passen.. misschien ook nog iets om naar te kijken

Two feet move your body. Four feet move your soul

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie