Buitenrijden Lauwersoog/Lauwersmeer waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetteFlame

Buitenrijden Lauwersoog/Lauwersmeer waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 08:33

Hoi!

Een vriendin en ik willen binnenkort met de paardjes naar Lauwersoog/Lauwersmeer. We zijn er alleen met paarden nooit geweest. Nou vond ik wel twee parkeerplaatsen op ruiterenmennen.nl maar t ziet er niet echt ruiterpad-achtig uit op maps.

Wie heeft voor ons de gouden tip? :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Buitenrijden Lauwersoog/Lauwersmeer waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:59

Je kunt parkeren bij de Willem Lodewijk van Nassaukazerne (staat wel aangegeven op Google Maps). Vanaf daar is er een aangegeven ruiterroute met paaltjes/bordjes. Wel even checken of er geen oefening bezig is op dat moment! :j

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 09:36

Oeh bedankt! En waar kan ik dat checken?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:54

Wel handig om te weten als je gaat rijden op het oefenterrein, je moet onder een viaduct door. Ruimte zat, maar mijn paard vind dat erg spannend. In het dorp zelf mag je ook niet komen.

Om te checken of er een oefening bezig is, zou ik kijken of je maar de kazerne kan bellen, anders weet ik het ook niet

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:58

Wiskey1 schreef:
Wel handig om te weten als je gaat rijden op het oefenterrein, je moet onder een viaduct door. Ruimte zat, maar mijn paard vind dat erg spannend. In het dorp zelf mag je ook niet komen.

Om te checken of er een oefening bezig is, zou ik kijken of je maar de kazerne kan bellen, anders weet ik het ook niet

Als ze aan het oefenen zijn, hangt de rode vlag uit, rood stoplicht staat aan en de slagbomen zijn neer.

Online was er ooit een website die ik even niet zo snel kan vinden . -O-

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:00

Jaa dat weet ik haha, alleen zo jammer om daar er pas achter te komen. Ik check dat het liefst op voorhand.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 12:05

Wiskey1 schreef:
Jaa dat weet ik haha, alleen zo jammer om daar er pas achter te komen. Ik check dat het liefst op voorhand.

Haha precies. Merci allemaal!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 06:21

Oké dus voor de duidelijkheid (ik heb een telnummer gevonden om te vragen voor oefening) maar ik/we mogen dus op het terrein parkeren? Of tenminste ik zie op maps niet hele duidelijke parkeerplaatsen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:11

AnnetteFlame schreef:
Oké dus voor de duidelijkheid (ik heb een telnummer gevonden om te vragen voor oefening) maar ik/we mogen dus op het terrein parkeren? Of tenminste ik zie op maps niet hele duidelijke parkeerplaatsen.

Nee dat mag niet, je komt er als het goed is ook niet op. Je kan langs de kazerne, langs de weg, parkeren. Daar is de weg breed, en ondanks dat het geen echte vakken zijn, kan je daar staan

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:47

Ah oké zo, dat zag ik inderdaad wel op maps. Bedankt!