Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ratjetoe schreef:Ik heb een laaddingetje.....
Normaal gesproken lopen paarden makkelijker de vrachtwagen op als de trailer, maar ik heb er nu eentje hier staan die zeker niet makkelijker de vrachtwagen oploopt.
Trailer is te doen, wel met een beetje aandacht en liefde, maar de vrachtwagen is echt een bridge to far. We hebben een vrij jonge vrachtwagen, dus mooi licht van binnen en goede gripvaste klep dus dat zou goed moeten zijn.
Hij loopt al erg moeilijk de klep op (2 passen) en blijft halverwege staan en wil echt niet meer verder, behalve flink de achteruit in. Ik weet zeker dat er nooit geen gekkigheid mee is gebeurt, ik heb hem als groen paard zo uit de wei gekocht waar hij is geboren (destijds in de trailer opgehaald wat goed ging).
Hij is wel erg groot en bijvoorbeeld een iets lagere staldeur of smalle gang of verschillende kleuren bodem, bijv van gras naar zand vind hij ook niet erg fijn, lees supereng! Dus het moeilijke laden ligt wel wat in het verlengde.
Het is een heel goed en fijn paard, maar het zou voor hem en mij ook fijn zijn als het laden eenvoudig gaat.
Nu weet ik dat er honderden zijn die trailerlaadtrainingen geven, maar bestaat er zoiets ook voor vrachtwagens?
keeyzie schreef:Mensen die je kunnen helpen met trailerladen kunnen je ook vast helpen met vrachtwagen laden. Lijkt me dat dat niet echt heel anders is.
Zo te lezen heeft jouw paard last van bodemvrees. Je zou zelf al kunnen oefenen met dingen op de grond zoals een zeiltje of een tapijt om hem wat zekerder te maken. Deze zou je ook eens op een dicht pallet kunnen leggen om zo de hoogte alvast wat te oefenen.
Besteed er even wat aandacht aan en je zult merken dat het laden straks vanzelf gaat. Nu even investeren heeft heel veel voordelen voor de toekomst