Op vakantie met paard naar frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeltjee

Op vakantie met paard naar frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 15:57

Hoi!

over 3 weken ga ik met Angel op reis naar noord-frankrijk om daar 2 weken op vakantie te gaan en een trektocht te maken. nu heb ik al contact opgenomen met de dierenarts voor de inentingen en potenciele keuring.

maar nu staat haar paspoort (KNHS) niet op mijn naar en haar chipnummer ook niet, wat is handig. alleen de chip op mijn naam zetten of ook het paspoort op mijn naam laten zetten?

zijn er nog meer dingen waar ik ECHT rekening mee moet houden voor onderweg? veel dingen weet ik al wel.

Groetjes! *\o/*

Anoniem

Re: Op vakantie met paard naar frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:00

Ik denk dat je het niet rond gaat krijgen binnen 3 weken bij het KWPN.

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:08

Hoor je officieel ook geen gezondheidsverklaring te hebben bij het paard? (Niet dat ze daar vaak naar kijken =:) )

Angeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 16:15

Malibo schreef:
Hoor je officieel ook geen gezondheidsverklaring te hebben bij het paard? (Niet dat ze daar vaak naar kijken =:) )

Nopee, is veranderd las is sinds 2017. het hoef niet meer als je voor kort gaat

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:03

Poe je bent wel laat zeg! Ik weet niet beter dan dat je chipnummer in het paspoort moet staan. Dat nog voor elkaar krijgen binnen die tijd kon nog best wat werk kosten..

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:33

Normaal heb je een gezondheidsverklaring nodig. Bij ons is toevallig vorige week een dierenarts vd overheid geweest hiervoor. Mijn paard moest wel niet naar Frankrijk maar naar een ander land. Aangezien de hittegolf toen was, mocht hij zelfs geen toestemming geven voor transport naar Frankrijk zei hij. Alle transport voor levend vee was verboden.