welk trailerslot voor humbaur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

welk trailerslot voor humbaur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 14:11

Ik zoek een goed trailerslot voor mijn humbaur rapid, bij voorkeur eentje die er op kan als hij los staat maar ook als hij aangekoppeld is, ermee rijden is geen must maar handig als het wel kan.
Suggesties?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:38

Ik had voorheen een rood slot van Ako geloof ik.
Kan er ook op tijdens het rijden.

Edit het is AL-KO

XxDiandraxX

Re: welk trailerslot voor humbaur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:57

Afbeelding
Ik heb dit type. Niet helemaal dezelfde maar lijkt er wel veel op. Kan zowel aangekoppeld erop als op de geparkeerde trailer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 11:03

Jes schreef:
Ik had voorheen een rood slot van Ako geloof ik.
Kan er ook op tijdens het rijden.

Edit het is AL-KO

dankje, ik zal het opzoeken!

XxDiandraxX schreef:
[ [url=m/TApEBC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb dit type. Niet helemaal dezelfde maar lijkt er wel veel op. Kan zowel aangekoppeld erop als op de geparkeerde trailer.

zo eentje wil ik dus niet, met een kleine slijpschijf op batterijen slijp je zo dat stokje of het slot door. Die vind ik dus niet veilig genoeg. (zijn geloof ik ook niet gekeurd, dus verzekeringstechnisch niet voldoende.)

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:06

ik heb het double lock disselslot. Makkelijk in gebruik, goedgekeurd voor evt verzekering en je kunt er gewoon mee rijden. Brandweer raadt dit overigens wel af, mocht er een ongeluk gebeuren en je trailer kantelt is het lastig om hem los te krijgen van de trekhaak

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:22

Afbeelding

Deze heb ik erop gemonteerd (of ieder geval zelfde principe), is goedgekeurd voor de verzekering.

Alleen als je gaat rijden even slot vervangen door een trekpin. (inderdaad mocht er wat gebeuren kan je hem zo los trekken). Zodra je ergens parkeerd slot erop en hij staat beveiligd.