Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Napie schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het compenseren en heb het wel bij mijn WA verzekering neer gelegd. Helaas is het ongeluk al in 2017 gebeurt maar hebben we er al die tijd nooit wat van gehoord alleen nu er een nieuwe auto komt en deze verzekerd gaat worden kwamen we er achter dat zijn schadevrije jaren laag waren en bleek er toen de tijd toch een claim te zijn gemaakt door de tegenpartij
Lara_Silver schreef:Laatst een soortgelijke situatie gehad, zonder trailer dan wel. Mijn oom heeft schade gemaakt aan andersmans auto terwijl hij in mijn auto reed, onze verzekeringen lostten dit zo op: mijn AVP verzekering dekte de schade aan die andere auto, de AVP verzekering van mijn oom dekte de schade aan mijn auto en nu komt 'ie: alsook een eventuele premieverhoging van mijn verzekering door dit schadegeval.
Goed ik woon dan wel in Zwitserland, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo veel anders werkt in NL. Ik zou toch een paar telefoontjes doen voordat je naar de portemonnee grijpt, je weet maar nooit.
Granoek schreef:Dit gaat even over België maar misschien heb je er wat aan.
Ik heb pas een trailer gekocht, maar heb geen eigen trekkend voertuig en wilde de trailer niet in combi met papa zijn auto laten verzekeren, ik heb daarom mijn trailer apart verzekerd. Was duurder maar ik wil niet afhankelijk zijn van anderen.
Er is toen echter wel gezegd dat je slechts correct verzekerd bent als de verzekering van het trekkend voertuig ook in die mate aangepast wordt zodat er uitdrukkelijk staat dat je een zware aanhanger mag trekken (>750kg)
Dus de auto moet verzekerd, de trekhaak moest gekeurd, de trailer moest verzekerd en de verzekering van de auto moest aangepast om zware aanhanger te mogen trekken.
En als bovenstaande allemaal in orde is, denk ik dat de aparte verzekering van de trailer hier zou tussenkomen in schade aan derden?
Maar als iemand hier iets anders rond weet, hoor ik dat ook graag want ik ben nu ook erg benieuwd