Laklaarzen te krap bij wreef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ricoh

Laklaarzen te krap bij wreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 16:02

Goedemiddag,

Ik heb tweedehands laklaarzen van iemand overgenomen (Petri Superior), in exact dezelfde maten als mijn huidige Petri Melbourne laarzen. De Melbournes zijn voorzien van een veter aan de voorkant, en een rits met elastiek aan de achterkant. Omdat deze eigenlijk wat ruim zijn durfde ik de gok wel te nemen toen ik de Superiors te koop zag staan.

Helaas zijn de laarzen veel te krap bij de wreef. Ik kom er nog net in, maar dat doet pijn, en de rits kan ook niet dicht. Ik ben al bij de schoenmaker geweest, en hij zei met laklaarzen niks te kunnen doen, omdat ze dan scheuren. Ik heb wel rekmiddel meegekregen, dat ik aan de binnenkant kan spuiten, maar ik vraag me af of dit voldoende resultaat zal hebben. Hebben jullie misschien nog ideeën? Ik kan ze natuurlijk altijd weer te koop zetten, maar hoop stiekem een manier te vinden om deze passend te krijgen. Ik denk dat het om maximaal 1 cm gaat.

rien10

Re: Laklaarzen te krap bij wreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:07

Met laklaarzen gaat dat niet lukken helaas.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:09

Hele stomme opmerking misschien maar kan je de binnenkant niet schuren? En dan bedoel ik de zool. Zodat je iets meer ruimte krijgt?
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 30-04-19 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:09

Heb je er paardrijsokken bij aan? Ikzelf doe altijd een dunne sok aan, scheelt al iets. Al gaat het geen cm schelen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:51

Ik heb laklaarzen een keer op laten rekken. Inderdaad, op eigen risico omdat lakleer kwetsbaarder is, maar het is gewoon goed gegaan. Geen hele centimeter maar het gaf mij zeker iets extra ruimte.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:00

Zit er een zooltje in? Meestal kan je die er zo uithalen, is je voetbed niet meer zo lekker maar misschien past het dan wat beter en vaak rekt het dan wel wat zodat je later het zooltje er weer in kan hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:11

QueenE schreef:
Zit er een zooltje in? Meestal kan je die er zo uithalen, is je voetbed niet meer zo lekker maar misschien past het dan wat beter en vaak rekt het dan wel wat zodat je later het zooltje er weer in kan hebben.

Dit vind ik wel een goeie, ik had inderdaad zooltjes in mijn oude Petries...
En die zijn toch behoorlijk dik... Ze zullen echter niet los liggen denk ik...

Moet wel zeggen, mijn maatwerk Celeris en Derby hebben geen losse zootjes, mijn Petries waren geen maatwerk. Misschien dat dat van invloed is?

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat een rits er ruimer in laten zetten nog een optie is... Dit heb ik wel eens gedaan en maakt echt wel serieus verschil...
Gewoon bij een schoenmaker, wel een goeie natuurlijk...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:13

Ik zou ook gaan voor zooltje eruit en draag een pantykousje. Als het dan nog niet past dan vrees ik dat ze nu eenmaal niet jouw maat hebben.

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 20:54

Bedankt voor alle tips! Vooral het er uit halen van de zolen was een toptip! Ik ben er nog niet, maar ben nu wel een stuk verder!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:04

De modellen zijn niet met elkaar te vergelijken. De superior is een slanke laars welke smal is bij de enkel. Melbourne is meer een allround laars. Daarnaast is er ook verschil met rits voor of achter. Als je een hoge wreef hebt zal een laars met een rits voor niet passen.