veulenrek voor Ifor Williams trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

veulenrek voor Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 11:56

Gedurende ze zomermaanden moeten wij nog wel eens op pad met merries met een veulen aan de voet. Nu voorziet Ifor Williams niet in een veulenrek voor aan de achterklep. Uiteraard kunnen we de deurtjes bovenaan dichtdoen, maar met name op warmere dagen wordt het binnen in de trailer dan toch wel warm. En wij willen niet graag onderweg een veulentje verliezen :D . Zijn er misschien bokkers die voor hun IW zelf een veulenrek hebben gemaakt? Of ideeën hebben hoe je zoiets zou kunnen realiseren en op de achterklep zou kunnen bevestigen? Graag met foto's of linkjes. Alvast bedankt!

arno8

Re: veulenrek voor Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:12

Da’s een goede vraag. Kun je niet de achterklepjes toch dichtdoen en dan de schuifraampjes aan de voorkant openen voor extra verkoeling? Als je een voorlader hebt kun je zelfs de bovenklep aan de voorkant openen maar dan heb je wel een heel stevige bries in de trailer staan.

knollentuin

Re: veulenrek voor Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:26

Bij een ifor heb je een standaard luchtinlaat aan de voorkant van de trailer ,dus echt te warm zal het niet worden verwacht ik.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 17:41

arno8 schreef:
Da’s een goede vraag. Kun je niet de achterklepjes toch dichtdoen en dan de schuifraampjes aan de voorkant openen voor extra verkoeling? Als je een voorlader hebt kun je zelfs de bovenklep aan de voorkant openen maar dan heb je wel een heel stevige bries in de trailer staan.

Mijn IW heeft geen schuifraampjes voor, dus dat is geen optie. Dakluikje staat altijd wel open. Bovenklep voorlader openlaten tijdens het rijden met een losstaand veulen aan boord is imo net zo'n groot risico als achter de bovenkant openlaten. Zo lang we rijden is er uiteraard wel ventilatie door de luchtinlaat voor, maar het is met name in langzaam verkeer en tijdens het wachten onderweg dat het erg warm wordt. En zodra we op bestemming zijn doen we voor en achter de bovenkleppen wel open, maar dan blijven we bij de trailer.

De merries worden ook wel zonder veulen vervoerd, dan laat ik de achterkant wel open. Je merkt duidelijk dat ze meer zweten onderweg als de achterkant dicht is. Vandaar mijn wens om een veulenrek te hebben.