Kledingtips voor de vollere ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muffin01

Kledingtips voor de vollere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 00:33

Hoi Bokkers,

Sinds kort ben ik weer regelmatig aan de slag met paarden en weer op stal te vinden, waar ik erg blij mee ben. Helaas heb ik door omstandigheden het paardrijden eventjes op stop gezet. Door deze omstandigheden ben ik ook wat zwaarder geworden en dat is voor mij te merken. Ik ben aan het afvallen maar dit gaat door wat hobbels onderweg niet altijd helemaal zoals ik zou willen.

Nu had ik pas een paar leuke polo's gehaald maar ik schrok een beetje van het resultaat. Ik ben ca. 6 kilo lichter maar helaas denk ik dat ik hier toch nog een beetje te stevig voor ben. Mijn vriend had foto's gemaakt en ik vond mezelf toch echt een beetje een dikkie dik. Die kunnen dus weer in de kast voor later... Ik weet dat afvallen het beste is en daar ben ik mee bezig ik ben nu even opzoek naar handige tips die de boel een beetje verbloemen waardoor ik me hier minder onzeker over hoef te voelen op het paard. In mijn vrije tijd weet ik precies hoe ik mezelf moet kleden maar op stal niet zo goed. (het is geen modeshow maar ik wil mezelf wel prettig voelen) Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Heeft er iemand tips?

Afbeelding

Afbeelding

Wijsje

Re: Kledingtips voor de vollere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:42

Misschien nu een beetje te warm, maar ik vond een bodywarmer wel fijn. De armen wel vrij maar geen buik te zien .

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:43

Ik heb zelf geen tips voor je. Maar wou toch even zeggen dat ik de kleding van op de foto’s prima vind kunnen :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:47

Een wat losser vallend shirt, wat erg fijne stof is is stof met bamboo.
Dat is wat dunner en tekent wat minder.

Zelf ben ik ook fan van zwart en navy kleuren om mijn slappe buikje te verbloemen (na kind nr 3 wel weer op gewicht maar mijn buik is nog niet terug in vorm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:58

Wat ik zelf vind is een donkere rijbroek die goed past die niet te strak zit. Eventueel een klein beetje te los en dan goed passend maken met een riem. En dan een shirt aandoen wat een heel beetje losjes zit (niet te los, zodat ik niet nog breder lijk) en dat in mijn broek stoppen.

Maar het belangrijkste is dat jij je er zelf prettig in voelt.

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:52

Ikzelf ben ook een vollere ruiter en voel me het prettigst in goed passende jeans, donkere rijbroeken, sweaters of nu het warmer word shirts die bij de buik niet al te strak zitten. Persoonlijk vind ik je prima gekleed, maar het is natuurlijk maar net waar je je zelf ook fijn bij voelt. :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:00

Met paardrijden heb je een wat meer zittende houding natuurlijk, dus dan zit vet altijd extra in de weg en in het zicht. Waarschijnlijk scheelt een maatje groter al een hoop of inderdaad wat losser vallende (sport) shirts. Daarnaast natuurlijk een broek die niet te veel knelt bij je buik.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:09

Corrigerend ondergoed onder je rijkleding. Je hebt speciaal voor de zomer en normale voor de winter.
Die van de Hema werken prima. ik heb een appel figuur dus ik irriteerde me ook mateloos aan mijn dikke zwemband. Maar dit hielp wel. En idd altijd je shirt in je broek stoppen. Lijk je ook slanker door.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:10

Ik vind je er prima uitzien maar goed, het gevoel kan altijd anders zijn dan de werkelijkheid. Een dunne en donkere coltrui/shirt slankt mij altijd wel af.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:30

Lekker volhouden dat afvallen, elke kilo eraf zorgt ervoor dat je je steeds beter voelt, en deze foto's gebruiken om straks op terug te kunnen kijken om te zien wat je bereikt hebt. Ben zelf net iets meer dan 10 kg afgevallen, spreek uit ervaring.
Ben zelf 1,77m en mn jonge paard is helaas niet groter geworden dan 1,62m, combinatie is zeker niet verkeerd maar ben zelf wel wat onzeker over mijn lengte. Paard is nog jong en zal veel meer spieren gaan krijgen, maar voorlopig is het niet anders. Was ook de motivatie om af te vallen, was ook wel net ff te stevig. Net als bovengenoemde tips, goed passende kleding, maar wel mooi aansluitend en zeker niet te wijd want flubberende kleding vestig juist daar de aandacht op. En donkere kleuren, heb zelf sets in donkerblauw, zwart en antraciet. Hierdoor trekt er weinig aandacht naar de delen die je wil verbloemen. Vooral dunne vestjes met lange mouwen welke mooi getailleerd zijn en netjes aansluiten kleden af. En thermoshirtjes, getailleerde polo's. Bij kramer een fijne bodywarmer gekocht laatst, van dunne elastische stof, zwart en getailleerd, evt oneffenheden op je buik zie je daar niet meer door en niet te warm met rijden.
Mn paard heeft wel altijd felle en lichte kleuren (rood, paars, beige, drukke print), rij vaak met wit dek en beenbescherming, die mag wel de aandacht trekken, de combinatie ziet er dan heel anders uit in verhouding als dat je zelf lichte en felle kleding draagt op en donker paard.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:58

je bent goed bezig ts. Welke vrouw heeft nu geen buikje?

Knap dat je bewust bent van je gewicht en hier mee bezig bent. houd het realistisch, stel normale doelen.
En geniet van de resultaten.

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:09

Hoi,

Misschien is het handig om wel iets donkers aan te trekken.
Dan bedoel ik je shirt. Bij Kramer kan je shirtjes kopen in maten tot 3xl. Dus dan kan wel passen.
En inderdaad een bodywarmer is ook een goed idee, wat al eerder genoemd werd.
Afvallen is moeilijk en blijft een dingetje. Succes daarmee

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:10

Ten eerste: je kan het prima hebben! Je ziet er goed uit hoor. Maar... Ik herken mezelf zo onwijs in jou TS! Dat gevoel wat jezelf hebt, terwijl iedereen zegt dat het prima kan. Ik ben ook vaak bezig met niet te strakke kleding, maar met paardrijden is dat nog best lastig. Zeker de shirts in een sportstof (wel zo lekker met het zweten) tekenen extra.

Ik heb sinds kort een rijlegging! Ik moet zeggen dat dat qua band in je buik een stuk fijner zit en ook een stuk minder knelt, waardoor het minder een ''rol'' wordt... Ik weet niet zo goed hoe ik het moet opschrijven. Ik heb een rijlegging van BR en dat zit heel fijn :D Het is ook niet echt een legging stof voor de rest, maar mee rijbroekstof (je hebt ook rijleggings wat echt legging is, maar dat vond ik niet zo fijn).

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:00

Rijlegging vind ik zelf wat minder omdat deze toch best tekent, heb zelf altijd rijbroek van wat stevigere stof met een hoge tailleband, Pikeur Candela. Corrigeert ook een hoop en heeft soort siernaden op de heup waardoor je ook slanker lijkt. Heb er 3, zwart, navy en antraciet/zwart, draag alleen die en gaan lang mee.
Koop verder ook veel bovenkleding bij Kramer, hebben veel van die getailleerde vestjes met lange mouwen en stretch, maten vallen ook super en veel verschillende kleuren.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:13

Ten eerste vind ik dat je het best kan hebben hoor! Maar ik snap je gevoel. Ben zelf ook aan de ‘zware’ kant en aan het afvallen en heel onzeker over mn buik (zeker met rijden zie je dat natuurlijk) heb zelf altijd wat groter vallende shirts die niet te strak zitten waardoor alles niet zo aftekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:27

Ik ben nu 22 kilo afgevallen (wil er nog wel wat extra kilo's af) en mag van mezelf weer rijden. Of eigenlijk; ik voel me er nu weer comfortabel bij. Ik draag zelf graag donkere rijbroeken (blauw, zwart, jeanskleur), ik heb het idee dat mijn benen daar smaller in lijken dan in lichte kleuren. Ook altijd taillebroeken want die vind ik zoveel fijner, ik heb echt een hekel aan lage modellen. Daarop draag ik graag polo's. In de herfst en het voorjaar polo's of shirtjes met lange mouw met een bodywarmer en in de zomer polo's met korte mouw. Die polo's heb ik dan in allerlei kleuren, van donkerblauw tot knalrood. Ik vind persoonlijk mijn HV Polo's heel fijn, die koop ik meestal een maatje groter zodat ze niet tekenen.

Overigens vind ik dat je het prima kan hebben, maar ik snap je gevoel wel. :(:)
Een legging vind ik dan weer niet fijn, dan mis ik mijn riem echt :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-19 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:31

Hou het simpel.

Zorg ervoor dat de shirtjes niet te strak zitten rond je buik, dat scheelt al een hoop.

Ikzelf zit er ook mee, maar de laatste tijd heb ik me er maar bij neergelegd en ik ben zoals ik ben op dit moment. Ik probeer ook al een tijd af te vallen, maar mijn drang naar zoet is (te) groot :')

Ik rij altijd met een iets hogere taille qua rijbroek, en daar dan een gewoon los shirtje erover in de zomer.

Eerst deed ik altijd een nauwsluitend shirtje aan, maar dat kroop iedere keer omhoog naar de band van mijn rijbroek. Super irritant :+

(dit is trouwens geen rijbroek, dat maakt het nog erger :') )
Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:39

Hier ook een westernruiter, ik draag een wat hogere jeans en de (strakke) basic shirtjes van de zeeman in zwart of streep. Wel een rolletje te zien haha maar ik pak vaak een maat groter dan dat ik echt nodig heb zodat het shirtje ook wat langer is. Je ziet er goed uit hoor TS, staat mooi op je paard!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:58

Oh echt herkenbaar dit!

Ik ben heel erg fan van mijn Harrys Horse vest in een soort van dikke maar wel gladde stof. Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Maar nu de zomer eraan komt wordt het weer lastig. Ik vind het sowieso fijn om een hoge rijbroek te hebben maar denk dat ik ook op zoek ga naar corrigerende hemdjes. Heb standaard een rol anders en daar stoor ik me enorm aan.

Als ik een tshirt in m'n broek doe vind ik mijzelf zo'n propje. Dat vind ik in mijn geval echt totaal niet afkleden. Wijd shirt aantrekken wordt het ook niet beter van. Ik lees even mee voor tips!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:02

Herkenbaar! Ik rij met een corrigerende body. Echt fantastisch, geen rolletjes te zien! En zit heerlijk want het zakt niet af. Mijne was rond de 70 euro maar elke cent waard :j

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:53

Zo een corrigerend ding heb ik ook, gewoon in zo een topje vorm zeg maar. Het werkt wel, maar Jezus wat irritant met rijden. Ze zijn vrij lang van model, en de rand onderaan rolt altijd omhoog zodat het als 1 hoopje op m'n heup loopt te drukken als ik in het zadel zit, en het juist erger maakt dan het is omdat het dus weer op vreemde plekken aftekend :')

Geen idee of de badpak versie helpt, bij de Hema hebben ze die niet volgens mij. Heb het idee dat dat erg gaan snijden in m'n liezen :\

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:35

Op is op shops gaan dicht als er 1 in de buurt zit..die hadden corrigerende hemdjes van Patty Brard voor ong 6 a 7 e.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:02

Ik heb idd de badpak versie! Gewoon met knoopjes voor als ik moet plassen Haha. Perfect

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:10

een stalgenootje van mij noemt een bodywarmer een vetrol verberger.

Ik zou ook investeren in een mooie neutrale goed zittende (dus niet te lang/strak/los) bodywarmer.

Te combineren met allerlei onderlagen en als je het juiste model bodywarmer hebt, accentueert het precies de juiste dingen.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:41

Ooo herkenbaar. Na wat blessures maar wel van lekker eten houden voel ik mij ook niet helemaal fijn meer in mijn vel (en op het paard).

Een goede rijbroek, met de pasvorm die bij jouw lichaam past is echt het halve werk heb ik gemerkt. Doordat rijbroek best veel elastiek bevatten, past je net nog wat makkelijker in je oude broeken of een maatje kleiner dan je eigenlijk nodig hebt. Daarnaast is iedereen anders gebouwd. Ik zelf heb nu eindelijk een fijne broek gevonden. Voor mij is dat een broek met halfhoge/hoge taille en 2 knopen ipv 1.

Qua bovenkleding heb ik in de zomer vaak gewoon ruimvallende t-shirts aan. Gewoon basics van de H&M of net wat ik nog in de kast heb liggen en niet voor heel net bewaard hoeft te worden. Dus geen speciale ruiterkleding. Ik stop deze dan geheel of gedeeltelijk in mijn broek tegen het wapperen. Maar zelfs mijn meest schrikachtige paard is hier nog nooit van geschrokken. Ik heb er wel bijna altijd een strak hemdje onder. Die (voor het grootste gedeelte) van katoen is. En koop deze eerder in een maat kleiner dan groter zodat ze echt strak om je lichaam zitten. Als je de juiste vind dan kruipen ze niet omhoog maar zitten strak om je lijf heen (wat een klein beetje de boel op zijn plek houd/corrigeert). Maar ik heb hem vooral eronder om het zweet op te vangen en te zorgen dat mijn buik niet zichtbaar is als in mijn paard verzorg of mijn shirt opwaait. Corrigerend hemdje lijkt mij persoonlijk 3 x niks, veelte strak, benauwd, oncomfortabel. En van de polyester hemdjes kruipen alleen maar op.
In de winter maakt het mij niet zoveel uit wat ik eronder aan heb. Dan heb ik altijd wel een vest, bodywarmer en/of jas eroverheen dat de boel een beetje camoufleert.