Intern werken op paardenstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laraatje_k

Intern werken op paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 22:09

Hoi hoi,

Vraagje. Ik zit in mijn examenjaar en word in juni 16. Nu zocht ik een plek met een vriendin van 16 om te werken (vrijwillig, onbetaald) op een paardenstal. Dit in Nederland inverband overbezorgde ouders. Nu was mijn vraag of iemand een leuke stal weet waar je één week of 2 intern kan lopen, met bijvoorbeeld helpen met kinderen en of ritten begeleiden. Mijn vriendin heeft haar ruiterrijbewijs en ik ben er hard voor aan het sparen.

Wie weet iets leuks? Mag door heel Nederland, als het maar intern is.

De manege die ik allemaal al gehad heb:

Manege de Seeruyter
Rijstal de Blinkert
Jutterspad ( nog geen reactie op gehad)
Puur Terschelling
HuifkarBedrijf-Terpstra (geen reactie)
Stal Florida (geen reactie)
Ponyhof (geen reactie)

Wie o wie kan mij helpen? Het gaat om de zomervakantie van 2019. En eventueel nog in het voorseizoen. En mischien in de herfstvakantie.

Alvast bedankt

Groetjes Lara!

Mettee

Re: Intern werken op paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 01:34

Meiden van Haarman in laren gld. Zou je intern kunnen op hun camping met je caravan. Is een hele leuke manege die ponykampen lessen buitenritten organiseert. Zijn super leuke meiden en zij vinden het alleen maar leuk als ze hulp op stal krijgen!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 01:46

Een of twee weken? Dat is wel erg kort. Ben je net ingewerkt ga je alweer weg. En dan ook nog samen met je vriendin? Ik geef je weinig kans.

Beter ga je dan lekker een weekje samen op (paarden) vakantie met je vriendin.

Misschien kan je in de buurt een leuke weekend en vakantiebaan op een stal of manege zoeken? En neem je ouders mee op de eerste kennismaking zodat ze ook gerust zijn. En kom los van je vriendin, vrienden zijn er vooral voor in je vrije tijd. Samen een baantje zoeken is ingewikkeld en voor veel werkgevers niet gewenst.

Veel ponykamp organiserende maneges zoeken wel hulp. Maar dan voor de hele zomer.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 01:49

Misschien kan je kijken of je ergens een ponykamp kan begeleiden?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 02:30

Bij manege Gasselte zoeken ze hulp voor de ponykampen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 03:50

Voor de klussen die je noemt ben je eigenlijk te jong, plus dat je nauwelijks ingewerkt bent met twee weken en dan alweer vertrekt.

Als je bereid bent om stallen te mesten en op te ruimen maak je wat meer kans. Maar das hard werken, heb je daar onbetaald zin in?

Het klinkt nu een beetje alsof je een gratis paardenvakantie zoekt eigenlijk.

Laraatje_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 08:14

troi schreef:
Voor de klussen die je noemt ben je eigenlijk te jong, plus dat je nauwelijks ingewerkt bent met twee weken en dan alweer vertrekt.

Als je bereid bent om stallen te mesten en op te ruimen maak je wat meer kans. Maar das hard werken, heb je daar onbetaald zin in?

Het klinkt nu een beetje alsof je een gratis paardenvakantie zoekt eigenlijk.

Nou ik zoek eigenlijk de ervaring! Het idee hoe het is, en ik ben dat best bereid te doen als het onbetaald is. Uitmesten en stallen schoonmaken hoort er allemaal bij, haha dis was vergeten het erbij te zeggen. Dat is namelijk voor mij een beetje vanzelfsprekend. Maar inderdaad bedankt voor je feedback!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:24

In mijn ervaring word je een beetje misbruikt op jouw leeftijd met een dergelijke korte periode. En waar ga je dan slapen?
Het is mij vroeger ook overkomen hoor,daar niet van. Ik hielp heel vaak op een stal (meerdere jaren lang meerdere weken) maar ik werd er nooit serieus genomen.