Gezien alle gewichten e.d. die niet kloppen bij dergelijke wagentjes denken wij er over na om er zelf een goede wagen op te bouwen met hoogwaardige materialen die stevig en licht zijn en uiteindelijk te laten omkeuren bij de RDW zodat alles ook echt klopt.
Het wordt waarschijnlijk een 1 paards, aangezien 2 paards in realiteit lastig haalbaar is qua gewicht.
Het is niet voor niets dat de meeste wagentjes kaal op kenteken gezet zijn, waarna de opbouw erop gezet is... dus na weging blijkt dan altijd dat er alleen een paard en een shetlander op mag

Bij de aankoop van mijn vorige wagen zijn wij namelijk met allerlei nieuwe exemplaren naar de weegbrug gereden en 80% klopte niet. De enige die wel klopte was 60k.
Het was een fijne wagen die ik uiteindelijk heb weggedaan omdat ik hem veel te weinig gebruikte omdat ik met mijn vorige paard er meer naast liep dan erop zat

En 60k vind ik nu even wat veel om weer opnieuw uit te geven

Maargoed... omdat ook veel afmetingen van het binnenwerk verschillen wil ik graag jullie mening hierbij weten:
Hoe lang en breed is een vak voor een paard in jullie wagen? En ben je hier tevreden over?
En wat is de binnen-hoogte van je wagen?
Welke materialen zijn gebruikt? voor de wanden en het binnenwerk? Wat zijn andere features die jij echt helemaal fantastisch vindt in jouw wagen?
In mijn vorige had ik een hele fijne zadelkamer en ook een goed ventilatiesysteem/koeling, wat ik wle weer terug zou willen.
Alvast bedankt voor het meedenken.