Kleuren dilemma's...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loismooij15

Kleuren dilemma's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 09:26

Hi bokkers,

Al een lange tijd ben ik aan het sparen voor nieuwe rijlaarzen. Eindelijk is het dan zover en dan is er ineens zooooo veel keuze! *\o/*

Ik vind zelf cognac of bruin heel erg mooi maar ik heb een zwart ( in de zomer bruin) paard met zwart harnachement. Mijn eigen cap is ook zwart. :D

Daarnaast hebben wij een recht hek en gebeurd het nog wel eens dat je er even langs komt en dan heb gelijk een kras. Dat is natuurlijk met zwart het veiligst maar ook wel weer een beetje saai.. :9

Ik heb wat foto's toegevoegd voor de basiskeuren. Het model waar ik voor wil gaan is het model van de donkerbruine laars. Het gaat mij echt om de basiskleur, het model of extra opmaak is nog niet van toepassing :j

Voor welke kleur zouden jullie gaan? Ik vindt het maar lastig :(:)

Even het paard:

Afbeelding

Afbeelding

De kleuren die ik mooi vindt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*de foto's van de laarzen zijn van google

BlackBeautyZ

Re: Kleuren dilemma's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:33

ik zou het zelf denk ik bij zwarte rijlaarzen houden. als je al je tuig in het zwart hebt en ook je cap is zwart dan vind ik zwarte laarzen het beste passen. ik ga sowieso altijd voor zwart omdat het ook een makkelijke en veilige kleur is. bij zwarte rijlaarzen kun je alle kleuren rijbroeken/ shirts dragen zonder dat het vloekt. overigens vind ik bruine laarzen ook wel echt mooi, maar kleurtechnisch wat lastiger.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:36

Donkerbruin vind ik vaak wegvallen op een zwart paard. Heb nu zelf cognac laarzen gekocht voor bij een Fries.
Afbeelding

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:51

Afbeelding
Ik heb friezen en zwart harnachement, daar vond ik zwarte laarzen ook zo op wegvallen en toen eens gekozen voor bordeauxrode laarzen (iets met een voorliefde voor bordeauxrood ahum mn hele stal is in deze kleur). Helaas passen deze niet altijd bij elk setje, heb er ook nog 2 paar zwarte bij, simpele anky's en standaards beide van rundleder zonder rits en zonder andere details. Zeker met wedstrijden rijden wil ik de bordeauxrode niet aan, doordat de kleur zo opvalt lijken je benen veel onrustiger, trekt teveel de aandacht dan. Vind lak en allerlei verschillende leersoorten en kleuren ook geweldig, vooral die blauwe croco lak vind ik prachtig <3 Persoonlijk vind ik donkerbruin niet mooi op zwart.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 16-04-19 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 09:56

het is voor mij ook echt als trainingslaars! Ik heb nog zwart lak voor wedstrijden en gewoon zwarte voor bos en strand etc...

Ik vind alle kleuren heel gaaf maar ben bang dat ik er snel op uitgekeken raak... :(

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 09:56

Autumnn schreef:
Donkerbruin vind ik vaak wegvallen op een zwart paard. Heb nu zelf cognac laarzen gekocht voor bij een Fries.
[ [url=m/M4XBNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn gaaf! Helaas verkopen ze die niet bij divoza.. Heb mega veel bonnen en een voorliefde voor petrie hahah

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:58

Als je regelmatig krassen hebt kun je het beste voor gewoon glad rundleer gaan, dat is het minst kwetsbaar en krassen poets je zo weg met schoenpoets in de juiste kleur.

Ik vind de rode hierboven ook erg mooi. Heb er zelf helaas niet echt de paarden voor. Wel zou ik inderdaad als je ook wedstrijden met de laarzen wil rijden voor een wat rustigere kleur gaan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:17

loismooij15 schreef:
Autumnn schreef:
[ [url=m/M4XBNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn gaaf! Helaas verkopen ze die niet bij divoza.. Heb mega veel bonnen en een voorliefde voor petrie hahah

Zolang ze maar leverancier zijn van dat merk kunnen ze er alles van bestellen en kingsley zijn ze leverancier van. Volgens mij gelden cadeaubonnen ook op speciale bestellingen en de 25% ook (in tegenstelling tot EJ waar speciale bestellingen overal van is uitgesloten). Zelf heb ik ook een voorkeur voor Petrie maar soms moet je eens wat nieuws proberen :)

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 11:21

Kan me haast niet voorstellen dat ze laarzen kunnen bestellen maar het is het vragen waard...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:25

loismooij15 schreef:
Kan me haast niet voorstellen dat ze laarzen kunnen bestellen maar het is het vragen waard...

Waarom zou dat niet kunnen?
Mijn petries heb ik samen gesteld op de website van petrie, naar Divoza gestuurd, kreeg nog 25% korting erop.
Ware het niet dat ik dus uiteindelijk kingsleys heb gekocht maar alles is mogelijk daar
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 16-04-19 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 11:26

Omdat ze die laarzen niet aanbieden? ik neem aan dat maatwerk daarbij dan niet logisch is.. anders hadden ze die laarzen allang verkocht denk ik zo

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:27

loismooij15 schreef:
Omdat ze die laarzen niet aanbieden? ik neem aan dat maatwerk daarbij dan niet logisch is.. anders hadden ze die laarzen allang verkocht denk ik zo

Je bent wel verplicht tot afname, dat klopt. En een winkel kan niet alles verkopen, je moet keuzes maken ook als winkel :Y)
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 16-04-19 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:28

Houd met cognac rekening dat je er echt alles op ziet. Mijn cognac laarzen zijn prachtig maar na 1x rijden had ik bv al een zwarte streep die niet weg wilde en de binnenkant is nu zwart :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:29

Huh? Hoezo niet kunnen bestellen?
Divoza is (vind ik) daar altijd heel makkelijk in hoor... Nu moet ik zeggen, laarzen koop ik niet bij Divoza. Maar mijn ervaring is dat daar altijd alles kan :D

Ik heb donkerbruinetrainingslaarzen. Voor trainen wilde ik graag wat anders. :D
Voor wedstrijden heb ik gewoon zwarte lak, maar dat doe ik hierna ook niet weer.
Afbeelding
Niet helemaal jouw favoriete kleuren bruin misschien. Of het voegt juist weer een extra keuzemogelijkheid toe bij jou :P
Ik hou van natureltinten, maar dan wel hip zeg maar :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:30

Selina schreef:
Houd met cognac rekening dat je er echt alles op ziet. Mijn cognac laarzen zijn prachtig maar na 1x rijden had ik bv al een zwarte streep die niet weg wilde en de binnenkant is nu zwart :=

Binnenkant wordt vrijwel altijd zwart omdat het leer geverfd wordt. Is bij de mijnen ook zo.

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 11:36

dat is ook weer zo, divoza is idd altijd heel makkelijk. Denk toch dat ik het zelf bij mn petries houdt aangezien ik die ken maar ga toch even kijken of ze er wat mee kunnen. Het model wat ik nu wil heeft ook verplichte afname omdat ze die niet verkopen.

ik twijfel enorm of ik ga voor de sublime of voor de petrie milaan met rits (deze laars heeft een hoge veter). Ik heb nogal last van kuiten die snel opzetten etc...

Vindt persoonlijk donkerbruin echt heel mooi.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:03

Ik heb op thermolaarzen met stiek na alleen nog maar laarzen met veter tot boven. Het is echt ideaal. Mijn kuiten wisselen nogal eens van dikte en deze vangen dat verschil heel goed op. Ik heb er geen ritsen in omdat ik die altijd voel te zitten, maar dat maakt wat dat betreft natuurlijk geen verschil. Mijn eerste paar kocht ik ruim 6 jaar terug alweer, toen zag je het nog amper.

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 12:06

@nies_

Is het niet zo dat dat super ingewikkeld is zonder rits?

Ik heb nu petries met elastiek maar dat ziet er na +-2 echt niet meer uit... Vandaar dat ik nu echt voor veters wil gaan.. Welke laarzen heb jij genomen? de vederlaarzen bij petrie gaan vanaf 900+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:12

Ik heb ze zo vast, al blijft een rits sneller natuurlijk. Ik heb een paar Lipica en vorig jaar nog een paar Derby polo met veter aan laten meten, dat zijn weer andere dan de lace-up. De Derby's zijn eigenlijk in alles beter, maar de Lipica's blijven me het fijnst zitten :+

Petrie is wel echt hele goede kwaliteit hoor, de voet zit mij niet en volgens mij hebben ze daarin geen maatwerk, maar anders zou ik daar wel voor gaan denk ik. Zeker als je ze bij Divoza met 25% korting kunt kopen.

floflooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:10

Mij lijkt zwart dan toch de beste optie. Misschien kun je wel laarzen vinden met een ander soort textuur zodat de laarzen toch iets specialer worden. Bovendien zal je hier ook minder snel krassen op zien.

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 17:43

Twijfel ook echt tussen bruin of zwart, inderdaad met een printje op de zijkant zodat het niet zo opvalt mocht er een kras op komen :D

floflooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:45

loismooij15 schreef:
Twijfel ook echt tussen bruin of zwart, inderdaad met een printje op de zijkant zodat het niet zo opvalt mocht er een kras op komen :D

Het ligt eraan hoe erg je denkt dat je je eraan gaat storen. Ik weet van mezelf dat ik me mateloos zou kunnen ergeren aan het feit dat m’n laarzen bruin zijn en m’n tuig zwart haha.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:48

Als trainingslaars vind ik zelf cognac erg mooi!

De foto is vanuit een filmpje; ik weet niet of je het heel goed kan zien zo:

Afbeelding

Ik heb ook zwarte laarzen voor wedstrijden, daarom vind ik het voor training juist leuk om wat anders te hebben

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:24

Ik zelf zou als je een hoge veter wil gaan voor de petrie Florance kiezen. Die heeft een hoge veter maar om het makkelijk te maken ook een rits! Trek net wat makkelijker aan vind ik persoonlijk.

Ik zou ze zwart houden, leuke boog in een kleurtje of je besteld een aantal kleuren veters en je wisselt af en toe van kleur veter voor een andere look!

Overigens zijn alle Petrie modellen bij Divoza in de winkel te bestellen! Ze hebben een zuil staan van Petrie waar je de laars kan ontwerpen zoals je wilt(zou aanraden om op de site van petrie wat te gaan spelen kijken wat er allemaal mogelijk is) en met de maten die divoza opneemt bestellen ze jou laars.

Ook met de 25% korting tijdens de kortingsacties en je kan je bonnen inleveren