UV werend en ademend trainingsshirt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanneh1

UV werend en ademend trainingsshirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 13:59

Hallo!

Voor van de zomer ben ik opzoek naar UV werende en ademende tops met lange mouw en bij voorkeur zo hoog mogelijke kraag. Moet echt ademend zijn aangezien ik ze ook bij 30+ graden wil gebruiken. Ik heb er één van Horka en dat is met 15 graden al een eigen privé sauna :+

Een stalgenoot wees me op de Ariat Sunstopper, maar deze heeft op de rug 2 mesh inzetten waarvan ik twijfel of die wel genoeg bescherming geven. Ook zag ik ze van Schockemöhle voorbij komen, maar die hebben een lage kraag.

https://www.sporthorselifestyle.com/col ... -sun-shirt dit is precies wat ik zoek alleen bestel ik liever niet vanuit Amerika. (deze shirts werden voorheen te koop aangeboden via pumps en paarden, maar nu helaas niet meer).

Alvast bedankt!

Agnes

Re: UV werend en ademend trainingsshirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:02

Heb jij ook vitiligo dan? Ik heb dat wel. Draag zelf altijd de trainingsjacks van Horka met de kraag dicht en handschoenen aan. Dat bevalt mij het beste.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:03

Je kan via eventingshop hele fijne trainingsshirts bestellen die je zelf kan customizen, die zijn ontzettend fijn!

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 14:08

Agnes schreef:
Heb jij ook vitiligo dan? Ik heb dat wel. Draag zelf altijd de trainingsjacks van Horka met de kraag dicht en handschoenen aan. Dat bevalt mij het beste.

Ik heb een hele lichte snel verbrandende huid. Voorheen altijd met polos en veel zonnebrand de zomer doorgebracht, maar vind het toch een fijner idee om echt goed bedekt te zijn als ik van de zomer een paar uur op stal doorbreng.

Bedankt voor de tips!

liekec schreef:
Je kan via eventingshop hele fijne trainingsshirts bestellen die je zelf kan customizen, die zijn ontzettend fijn!

Eventing, dat ik daar niet aan gedacht heb! Ga meteen even neuzen

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:15

Ik ben zelf en te lui om me in te smeren maar ik vind het ook zo vies plakkerig. Vandaar dat ik het zo oplos. Dat trainingsjack zit iets wijder dan zo'n strak shirt en daardoor vind ik het fijner zitten. Ik verbrand al als ik een half uur in de zon ben. En ik wil ook graag buiten rijden en moet elke dag vier boxen uitmesten enz. enz. Dus voor mij is dit een hele goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:44

Bij de Decathlon heb je hele fijne UV werende shirts!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:41

De shirts van Noble zijn heel dun en ademend, en UV werend

floflooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:02

Ik heb er een van decathlon die ik erg fijn vind.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:09

Ik draag (niet te paard, maar wel in de zon) graag 'rash vests' dat zijn shirts voor surfers, heel goed uv werend en vaak dun van stof.
Heeft geen kraag als polo, maar vaak wel een klein kolletje en daardoor hoog op de nek. Kan me voorstellen dat je het niet fijn vind zitten of niet mooi vindt, maar het is een idee!

Voor mij met witte huid werkt het goed

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:29

equishoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:00

Eventing-shirts werken heel goed. Tijdens het crossen eigenlijk alleen een bezweet hoofd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:47

Decathlon vind ik echt heel fijn. Vooral bij de tennis, fiets en trekking afdeling hangen fijne shirts.
En bij de zeilsport trouwens ook.

abcxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:51

Odiezon.nl

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 19:54

Bedankt voor alle tips, ik ga eens neuzen!

mirriezz schreef:
Ik draag (niet te paard, maar wel in de zon) graag 'rash vests' dat zijn shirts voor surfers, heel goed uv werend en vaak dun van stof.
Heeft geen kraag als polo, maar vaak wel een klein kolletje en daardoor hoog op de nek. Kan me voorstellen dat je het niet fijn vind zitten of niet mooi vindt, maar het is een idee!

Voor mij met witte huid werkt het goed

Dit is slim! Vind zo'n klein colletje vaak wel chique staan en ach, het is voor een goed doel :D

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:01

Ariat heeft superleuke shirts in d.blauw met stippen en een soort donkeroudroze met stippen. Materiaal van Ariat draagt superfijn. Vind ze ook leuk geprijst.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 20:03

mimp3 schreef:
Ariat heeft superleuke shirts in d.blauw met stippen en een soort donkeroudroze met stippen. Materiaal van Ariat draagt superfijn. Vind ze ook leuk geprijst.

Ja die zijn heel leuk en eigenlijk precies wat ik zoek. Alleen hebben ze op de rug 2 mesh inzetten waarvan ik vrees dat ze niet genoeg zonbescherming geven en onder zo'n shirt smeer je ook niet zo makkelijk bij :+