Pony rolt expres in (verse) mest.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merexa

Pony rolt expres in (verse) mest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 13:52

Hoi!

Om even te beginnen heb ik al gezocht (op google en bokt) en kan dit vreemde gedrag (zie titel) nergens vinden. Het is als volgt: Ik heb 2 shetlanders en een paard aan huis en nu 24/7 in de wei. Al een paar keer heb ik gezien dat 1 van de Shetlanders in de mest van mijn paard rolt. Mijn paard staat te mesten, loopt weg, de Shetlander gaat er naar toe en laat zich door haar voorbenen zakken om dan facefirst in de mest te gaan rollen :=
Herkent iemand dit gedrag? Het is namelijk geen pretje zo'n varkentje met lange blonde manen er tussen te hebben.. :+

:wave:

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:56

Ik denk dat we hier pas iets over kunnen zeggen als je er een filmpje van geplaatst hebt :+ .

bbd_lh

Re: Pony rolt expres in (verse) mest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:02

Ik herken dit probleem niet. Maar ik denk dat je hier nou eenmaal niets aan kunt doen. Vervelend maar het is denk ik erg lastig om hem zoiets af te leren. Verder zou ik niet weten waarom hij dat doet

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:04

Is die Shetlander een schimmel? Zo ja: camouflage (geen grap).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:06

Is het een ruin of hengstje?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:07

GDG schreef:
Ik denk dat we hier pas iets over kunnen zeggen als je er een filmpje van geplaatst hebt :+ .

Daar ben ik het helemaal mee eens :=

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:10

dorientjuh schreef:
Is die Shetlander een schimmel? Zo ja: camouflage (geen grap).

Nope! Een vosje.

Amber_anne schreef:
GDG schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens :=

:)) ik ga het proberen!

daantjuhhh schreef:
Is het een ruin of hengstje?

Geen van beide :+ Het is een heuse dame die een nieuwe conditioner probeert.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:13

Hmm. Dan durf ik het niet te zeggen. :+

Mijn hengstje deed dat wel in de merrie poep. Maar aan zijn opwindende houding te zien kon ik wel nagaan waarom. :oo

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:22

Soort van welness :+

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:25

Hahahaha, dat zou nog wel een verklaring hebben kunnen zijn @ daantjuhhh. Maar het zijn allemaal dametjes. Ook weet ik dat het lastig af te leren is, gezien ik er niet altijd bij ben. Toen ik het wel zag heb ik haar wel weggejaagd, maar dat wil ik ook niet blijven doen gezien ze van zichzelf al een enorme neuroot is en zich moeilijk laat pakken. Als het lukt aai ik haar vaak en borstel haar ook. Ze heeft prachtige lange volle blonde manen tot voorbij haar knietjes en om die elke keer weer schoon te maken is best een klus. Ik wil gewoon dat mijn paardjes er netjes bij staan, haha. Maar ze neemt de term 'Shítlander' iets te serieus..
Laatst bijgewerkt door Merexa op 04-04-19 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:26

Hoe ligt ze in de groep?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:31

Ze staat onderaan de rangorde. De andere Shetlander is behoorlijk dominant over haar maar met mijn paard kan ze het wel goed vinden. Echter mag ze niet vaak in de buurt van mijn paard komen en ergens word ze ook wel wat opgejaagd soms. Toch staat ze wel vaak met de andere Shetlander te kroelen en gingen ze ook goed samen voor ik ze bij mijn paard deed. Ergens dacht ik dat het iets van onderdanigheid kon zijn of dat ze naar het paard wilde ruiken om minder 'gepest' te worden.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:33

Merexa schreef:
Ze staat onderaan de rangorde. De andere Shetlander is behoorlijk dominant over haar maar met mijn paard kan ze het wel goed vinden. Echter mag ze niet vaak in de buurt van mijn paard komen en ergens word ze ook wel wat opgejaagd soms. Toch staat ze wel vaak met de andere Shetlander te kroelen en gingen ze ook goed samen voor ik ze bij mijn paard deed. Ergens dacht ik dat het iets van onderdanigheid kon zijn of dat ze naar het paard wilde ruiken om minder 'gepest' te worden.

Dat laatste zinnetje was precies wat ik dacht.
Ik zou het even aan kijken, wellicht helpt het niet en stopt ze er vanzelf mee?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:34

Dat laatste is idd ook wat ik zou denken! Rolt ze in haar eigen mest of in die van dominantere paard/pony? Misschien denk ze dat als ze de geur van een dominantere draagt dat ze zelf minder weggejaard wordt?

bbd_lh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:38

Of ze houd gewoon van een lekkere wasbeurt :D

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:53

Ze rolt in de mest van het paard. Die staat bovenaan. Maar zoiets als dit heb ik gewoon nog nooit eerder gezien/gehoord/gelezen. Ik kijk het even aan maar irritant is het gewoon wel.