Waar ik me vooral zorgen over maak.. We staan nu zo'n 6 jaar samen met een goede vriendin van me en haar fries, en Cindy en die fries staan dag en nacht samen (overdag op de wei staan er meerdere paarden bij, 's nachts staan ze met z'n tweeen op de paddock met inloopstal). Vooral mijn merrie is erg gehecht aan de fries. Daarnaast is ze best een onderdanige pony. Als er nieuwe pony's bij ons op de wei komen is ze eerst superboos, gaat ze echt opjagen. Maar meestal na een weekje draaien de rollen om en is zij weer helemaal onderaan in de rang. Ze hangt dan heel erg aan de fries, die haar ook een beetje beschermt heb ik het idee.
Nu ga ik haar dus verhuizen naar 120km verderop, lange trailerrit dus stress. Dan komt ze op een vreemde plek, en mist ze ook nog eens haar beste maatje.
Hoe pak ik dit aan? Ik wilde een shetlander erbij nemen als maatje, en op den duur, als Cindy helemaal gesetteld is en goed met de shetlander kan eens kijken naar een nieuwe haflinger om mee te rijden. Maar kies ik dan een superonderdanige shetlander? Een hele sociale? Waar vind ik die uberhaupt? Hoe pak ik de kennismaking aan, eerst Cindy op het nieuwe plekje laten wennen voor een paar uurtjes en dan de shet erbij met draadje ertussen? Of juist eerst de shet en dan Cindy erbij?
Duurt allemaal nog een paar maand, maar maak me er nu al druk over
Ook omdat ze gewoon al echt oud is, eigenlijk wil ik haar voor zoveel mogelijk stress behoeden maar het is ook al jaren een droom om haar nog echt aan huis te hebben.