Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Britta31 schreef:Ik zou zeggen een cap op of stoppen.Als eigenaar ben je altijd verantwoordelijk omdat jij de eigenaar bent van het paard.
Kaitlyn schreef:Britta31 schreef:Ik zou zeggen een cap op of stoppen.Als eigenaar ben je altijd verantwoordelijk omdat jij de eigenaar bent van het paard.
Ik denk dat dit niet helemaal klopt.
Als volwassene weet jij dat het een risico is om zonder cap op te stappen, en de schade dan dusdanig groter kan zijn. Bij een ongeluk kan het dan zelfs zo zijn, dat er helemaal niets wordt uitgekeerd.
Britta31 schreef:Ik zou zeggen een cap op of stoppen.Als eigenaar ben je altijd verantwoordelijk omdat jij de eigenaar bent van het paard.
Citaat:Zelfs als je met je auto door rood rijdt (zonder gordel met mobiel in de hand) en een ongeluk krijgt worden je ziektekosten gewoon vergoed.
Ook als je zonder helm op een motor rijdt (wat wettelijk wel verplicht is) en flink valt wordt alles gewoon betaald.
Cheminee schreef:Toevallig ben ik dit net aan het leren![]()
Bezitter = degene die erop zit
[ [url=m/ulvOzo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eigen aansprakelijk dus!
speurneusc schreef:iedereen dient verzekerd te zijn, zowel wa als ziektekosten, eigenaar of bijrijder gaan nix merken van schuldvraag o.i.d. is allemaal tussen verzekeringen onderling.
nessinator schreef:Waar halen jullie vandaan dat bezitter = eigenaar?
Zoals ik het geleerd heb, is dit juridisch juist NIET zo: bezitter is degene die het dier vastheeft/berijdt/verzorgt/onder zijn hoede heeft, eigenaar is degene van wie het paard is. Ander voorbeeld: je leent een boek uit. Jij blijft eigenaar van het boek maar degene aan wie je het boek uitleent is op dat moment de bezitter van het boek. Juridisch gezien lijkt mij het antwoord van Cheminee dus correct
nessinator schreef:Waar halen jullie vandaan dat bezitter = eigenaar?
Zoals ik het geleerd heb, is dit juridisch juist NIET zo: bezitter is degene die het dier vastheeft/berijdt/verzorgt/onder zijn hoede heeft, eigenaar is degene van wie het paard is. Ander voorbeeld: je leent een boek uit. Jij blijft eigenaar van het boek maar degene aan wie je het boek uitleent is op dat moment de bezitter van het boek. Juridisch gezien lijkt mij het antwoord van Cheminee dus correct