Hoi! Volgende week zal ik beginnen op een stal (uitleg bij me topic in WWW) Hier rijden ze zonder zadel en/of Westernzadels maar wat kan ik dan het beste aan doen? Een rijbroek zoja welk materiaal en welk merk is dan het beste! Of is een simpele spijkerbroek ( bijv van de primark ) ook mogelijk? Weet niet hoe zoon zadel zit namelijk en weet ook niet wat prettig is als je zonder zadel rijdt!
heel erg fijn zijn de leggings Brooklyn van Horka. Zitten zalig.
_Tristan
Geplaatst: 29-03-19 16:16
Ik rij altijd in een gewone spijkerbroek. Heb even met een gewone rijbroek gereden maar uiteindelijk gingen die rubbertjes op het zitvlak slijten en lieten ze een hele afdruk achter op m'n zadel. Dat vond ik te zonde voor m'n zadel.. ik gebruik meestal spijkerbroeken die ik niet meer voor werk of school draag of koop ze als ze in de sale zijn.
pjotrg
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)
Geplaatst: 29-03-19 16:27
Voor het rijden zonder zadel vind ik een rijbroek met een volledig kunstleren zitvlak (dat doorloopt tot de knieën) het lekkers. Dan prikken er geen haartjes in je been daarna en ze zitten ook niet "in" je rijbroek bij het wassen.
Of een echte Wrangler cowboy-cut jeans. Wel in Amerika of Canada komen. Hier zijn ze te duur ;-(
Ik rij alleen westernzadels en rij altijd in een spijkerbroek. Veel mensen hebben graag een bepaald merk en of model, maar ik rij gewoon in de spijkerbroeken die ik heb en niet voor ''netjes'' draag. Heb geen last van de dikke naad aan de binnenkant. Ik rij nog altijd met mn laarzen onder mn broer. Maar de mensen met skinny jeans hebben vaak hoge laarzen over de broek.
Als ik er zo opspring, zonder iets, heb ik dus ook ene spijkebroek aan. Gooi hem daarna wel direct in de was en droger vanwege haren. Ik zou zeker niet met een siliconen kont op een paard zijn rug gaan zitten. Dat kan niet anders dan heel naar zijn voor het paard.