Paard nog nooit met een ander paard op de trailer geweest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Paard nog nooit met een ander paard op de trailer geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:04

Hoi hoi,

Misschien denk ik er te veel over na.

Maar mijn paard is soms best lastig de trailer op te zetten de ene moment loopt ie dr zo op en de andere moment denkt geen zin om er in te gaan(nee hij is echt niet bang want hij gaat gewoon eten ect)
We hebben daar trailer cursus voor gehad maarja dan doet meneer het zo.

Maar nou 2 jaar terug was die al heel erg lastig te laden om in een 2 paards trailer in te gaan. Lastiger dan in onze eigen ander halve paards trailer. Nou wilt een stalgenootje met ons weg en hij heeft nooit met een ander paard in de trailer gestaan de paarden kennen elkaar.

Hoe deden jullie dat bij de eerste keer? Ik denk er waarschijnlijk te veel over na weer :+

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:08

Ik zou eerst oefenen met je eigen paard in de tweepaardstrailer met het schot scheef. Gaat hij er goed op, dan kan je vriendin haar paard er gewoon naast zetten. Wel kort genoeg vastzetten zodat ze elkaar niet kunnen bijten, etc.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:15

Ik heb hem er gewoon in gezet. Het was een ritje van 1 km en toen we de deur open deden was hij er bij gaan liggen. Eruit krijgen was wat lastiger :)
Laatst bijgewerkt door Wesco op 28-03-19 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:16

Gewoon erop gezet en touw kort. De mijne was hengst met een best wel dominate ruin er langs. Maar omdat ze kort stonden konden ze elkaar niet etteren. Was ook de eerste keer dat die twee elkaar zagen. Niet te veel over nadenken.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:25

Als jouw paard lastig laadt en de andere makkelijk, eerst die van jou erin met het tussenschot schuin. Als hij in een 1.5 makkelijker erop gaat zal het schot schuin al flink schelen. Vervolgens gewoon het tweede paard erbij zetten. En inderdaad zorgen dat ze niet te veel lengte met vastaan hebben om te etteren.

Nibbit

Re: Paard nog nooit met een ander paard op de trailer geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:01

Gewoon inladen en gaan :j

Hoe meer jij er een punt van maakt hoe meer hij zal voelen dat er iets niet pluis is, en dat is nergens voor nodig :)

_Tristan

Re: Paard nog nooit met een ander paard op de trailer geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:03

Gewoon inladen, ik heb nog nooit gehad dat mijn paard ruzie ging maken op de trailer met andere paarden. Meestal vinden ze juist steun bij elkaar.

July2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:20

Veel oefenen van tevoren!! Samen inladen en een klein stukje rijden met de trailer! Vooral oefenen