laarzen strakker door de kou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

laarzen strakker door de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 10:52

Mijn laarzen staan altijd gewoon in mijn kast. Maar eigenlijk de hele winter zitten ze net te strak. Krijg ze moeilijk dicht.. Ik heb ze nu ongeveer een jaar.

En ik gebruik gewoon de zelfde rijbroeken als zomers, zelf sokken zijn het zelfde...

Zomers pas ik er prima in. Ja ik ben wel iets aan gekomen.. Maar niet extreem veel. Dus of het daar aan zou liggen?

ik heb petrie laarzen.

ik ben bezig met afvallen. Maar volgens mijn idee woog ik in de zomer net zo veel.

Friesianlov

Re: laarzen strakker door de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:17

Als ze opmaat zijn gemaakt kan soms een klein beetje aankomen/afvallen al te voelen zijn in je laarzen. Het kan ook zijn dat je benen opzetten door de kou, ik heb er met exteem warm/koud weer last van dat de boel uitzet en dan moet ik met de veters van mijn laarzen aan de haal.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 12:21

SavannahdB schreef:
Als ze opmaat zijn gemaakt kan soms een klein beetje aankomen/afvallen al te voelen zijn in je laarzen. Het kan ook zijn dat je benen opzetten door de kou, ik heb er met exteem warm/koud weer last van dat de boel uitzet en dan moet ik met de veters van mijn laarzen aan de haal.

Ze zijn Ind op maat gemaakt. Dan toch meer afvallen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:22

ik heb juist in de winter dat ze beter passen. In de zomer houdt je makkelijk vocht vast in je benen bijvoorbeeld aan t eind van de dag. Dan willen ze nog wel eens strak zitten.
Als ze bij mij in de winter strak gaan zitten moet ik afvallen inderdaad :(:)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:33

Hier hetzelfde verhaal.. mijne zijn erg strak de laatste tijd... gong wat beter maar van de week was het weer een hell...
Met aanmeten was het echt een hel maar ze werden later wat beter.. als ze dan eenmaal aan zijnz. Zitten ze super gegoten maar krijg ze eerst maar eens aan.... en vervolgens weer uit

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 13:02

vorige winter had ik er geen last van, een beetje maar toen waren ze gloedje nieuw haha

zomer geen probelemen mee gehad. Maar nu daarin tegen..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:28

plutolover schreef:
Mijn laarzen staan altijd gewoon in mijn kast. Maar eigenlijk de hele winter zitten ze net te strak. Krijg ze moeilijk dicht.. Ik heb ze nu ongeveer een jaar.

En ik gebruik gewoon de zelfde rijbroeken als zomers, zelf sokken zijn het zelfde...

Zomers pas ik er prima in. Ja ik ben wel iets aan gekomen.. Maar niet extreem veel. Dus of het daar aan zou liggen?

ik heb petrie laarzen.

ik ben bezig met afvallen. Maar volgens mijn idee woog ik in de zomer net zo veel.

Waar staat de kast? Is dat een warme of koude ruimte?

Als dat een koude ruimte is, bewaar je ze toch een poosje in een warme ruimte?
Als ze dan beter passen heb je toch antwoord op je vraag?

camnova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:12

Bij mij zijn mijn laarzen in de winter niet per se kleiner, gewoon moeilijker aan te trekken... klamme handen en mijn laarzen zijn koud en stijfjes. Ook heb ik in de winter dikkere sokken of soms wel 2 paar sokken aan. Misschien dat het daaraan ligt?

isabellerode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:49

klopt door de kou of warmte kan dat. Of als je bijvoorbeeld een hele dag gezeten hebt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:22

Ik merk per dag(deel) het verschil bij m'n petri's zonder elastiek.
Ik heb het idee dat als ik veel gezeten heb, ze strakker zitten en 's avonds strakker dan 's ochtends.
Het is niet dat ze niet/moeilijk dicht kunnen, maar ik voel het wel.