Trailer importeren uit engeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

Trailer importeren uit engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 08:14

Ik kon geen recente topics vinden dus maar even een nieuwe gemaakt.
Heeft er iemand ervaring met een trailer importeren uit u.k.?
Wij zijn aan het kijken voor een ifor williams 506 2 prds. 2e hands. We willen sowieso bij een dealer kopen omdat ze dan gekeurd zijn. Het scheelt zomaar 2000 euro en dan is hij ook nog stuk jonger. Je betaald daar voor een 506 uit 2014, 3000 pond (de ifor wordt in engeland gemaakt) ik heb al gekeken je hoeft geen belasting of iets dergelijks te betalen dus we hebben als extra kosten de tunnel 148 euro en evt. Overnachting en benzine. En kentekenkeuring in nederland 58 euro
Heeft iemand van jullie ooit een trailer gehaald uit engeland?

tirzasarah10

Re: Trailer importeren uit engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:24

Niet gedaan maar denk niet dat je heel veel voordeliger uit bent. Ik heb vorig jaar een nieuwe ifor 511 en die was 7000 met extra opties gewoon hier in nl. Dus voor een 2de hands voor 3000 pond plus de extra kosten die je maakt zou ik gewoon hier in nl gaan kijken. Als er dan toch wat mis blijkt te zijn kan je altijd nog netjes terug. Misschien heb je een betere deal gevonden als in begin post en dat het wel loont maar zo als je het nu omschrijf denk ik het niet.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:36

Ik heb mijn trailer uit Duitsland gehaald en heeft mij ruim 1000 euro gescheeld. Je zou ook eens naar Duitsland kunnen kijken, net even makkelijker aanrijden. Ik heb zelfs 2 jaar garantie, omdat dit verplicht is mee te geven in DLND maar ja, je rijdt niet even op en neer. Daarom zou ik dus zelf nooit voor een tweedehands gaan maar wel voor een nieuwe. Bij RDW was op zich wel snel/makkelijk alleen je vergist je in de kosten, het kenteken kost zus, op naam zetten zo.. Je komt makkelijk op 150 euro uit bij het RDW en dan heb je nog geen kentekenbewijs in huis.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 08:40

Er zijn in engeland veel dealers die ook nieuwe gewoon op voorraad hebben staan. En ook goede,jonge 2e handse.
Ik vind 1500-2000 euro besparen voor een tripje engeland toch wel de moeite waard en is nog leuk ook maken er een uitstapje van ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:43

Ik zou maar snel zijn, nu kan t nog. ;)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 08:45

Ja daarom.. we willen dit weekend gaan anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:55

Als het echt zo veel scheelt zou ik het wel doen maar een tweedehands van 5 jaar oud, is het verschil met een nieuwe dan heel groot? In UK uiteraard.

toekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:07

Nou denk ik dat ze in Engeland nog steeds met trailers zonder eigen kenteken rijden. Geeft dat geen extra strubbelingen met de kentekenregistratie in Nederland? Als het verschil echt zo groot is waren er toch veel meer mensen/bedrijven die zich hierop zouden toespitsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:46

Ik heb ook een niet geregistreerde, kentekenloze trailer geimporteerd Toekje. Maakt niks uit, je moet hem bij de RDW op naam zetten, kenteken aanvragen en thats it. Het kost een beetje moeite (vooral meer tijd als in reistijd en wachten bij RDW) maar scheelt absoluut en ja, ik snapte dus ook niet waarom andere bedrijven dit niet doen.. Maar 't scheelt echt aanzienlijk!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:50

bobje26 klopt maar op welk kenteken ga je naar Nederland rijden?
En kenteken uit UK is vaak niet voldoende bij controle
Dan moet je een tijdelijk kenteken aanvragen of je moet hem laten brengen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 13:50

Je kan bij de rdw een eendagskenteken aanvragen dat is geen probleem

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:05

Mag je met eendagskenteken door Frankrijk en België rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:36

rumay schreef:
bobje26 klopt maar op welk kenteken ga je naar Nederland rijden?
En kenteken uit UK is vaak niet voldoende bij controle
Dan moet je een tijdelijk kenteken aanvragen of je moet hem laten brengen.

Ik spreek voor Duitsland maar wij hebben gewoon het rdw 1dags kenteken gebruikt. Niks aan de hand hoor. Is wel handig om te controleren wat de regels in land van vertrek zijn, maar wij hebben prima ritje gehad met 'illegaal' Nederlands 1 dags kenteken.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:00

Ik zal het nog erger vertellen ik heb het kenteken van mij oude trailer op de nieuwe trailer gezet en zo vanuit Duitsland naar NL gereden, nog illegaler dan illegaal.
Maar goed UK is toch weer wat anders denk ik zo.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:51

rumay schreef:
Maar goed UK is toch weer wat anders denk ik zo.

Met name het inchecken van de Shuttle zal wat beter gecontroleerd worden dan wanneer je vanuit D naar NL rijdt. Waarschijnlijk gaat het gewoon goed maar lijkt mij handig om van te voren in te verdiepen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:00

Je kunt VHGoedeleven even een berichtje sturen.
Zij gaan ook een trailer importeren uit Engeland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:26

Maar als jij als engelsman naar NL rijdt, is er toch ook niks aan de hand? Dus snap niet waarom het nu wel een probleem zou zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:33

Cayenne schreef:
Je kunt VHGoedeleven even een berichtje sturen.
Zij gaan ook een trailer importeren uit Engeland.
Onze trailer komt via een Nederlandse dealer uit de fabriek in Engeland.

Ik denk persoonlijk dat het financieel niet heel veel scheelt of je de trailer (tweedehands) in Nederland of Engeland koopt. :o
In Nederland staan geloof ik ook nog Ifor 506'en te koop. :) Wel nieuw, rond de 6000/7000 euro, incl. extra's.

Landsknecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:10

Hou er rekening mee dat je nog allerlei verborgen kosten gaat krijgen. Het is geen ritje van 1 dag dus gooi er nog een 200 euro aan hotel kosten tegen aan. een 200-300 euro aan brandstof. Wat het kost om een trailer op de thalys te zetten. Je komt dan soms in een andere prijsklasse dan alleen een auto.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:54

Een trailer uit Engeland importeren lijkt me wat anders dan een trailer uit Duitsland importeren.
Een Duitse trailer staat al op (Duits) kenteken, een Engelse trailer niet. Voor de RDW maakt dat verschil.
Ik meen me te herinneren dat iFor Nederland (de importeur) een gelijkwaardigheidsattest moet afgeven, m.a.w. een verklaring dat de Engelse iFor qua specificaties gelijk is aan de Nederlandse iFor waar al een RDW goedkeuring voor bestaat. En dat de Nederlandse iFor importeur daar nog wel eens moeilijk over doet, en/of hoge kosten voor rekent, omdat ze natuurlijk liever zelf een trailer aan je verkopen.

Mijn ervaring is al van wat langer geleden dus het heeft zin om even uit te zoeken hoe het tegenwoordig zit, en dan bij voorkeur vóórdat je met een ongekeurde en ongekentekende trailer in Nederland zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:04

Tomos schreef:
Een trailer uit Engeland importeren lijkt me wat anders dan een trailer uit Duitsland importeren.
Een Duitse trailer staat al op (Duits) kenteken, een Engelse trailer niet. Voor de RDW maakt dat verschil.
Ik meen me te herinneren dat iFor Nederland (de importeur) een gelijkwaardigheidsttest moet afgeven, m.a.w. een verklaring dat de Engelse iFor qua specificaties gelijk is aan de Nederlandse iFor waar al een RDW goedkeuring voor bestaat. En dat de Nederlandse iFor importeur daar nog wel eens moeilijk over doet, en/of hoge kosten voor rekent, omdat ze natuurlijk liever zelf een trailer aan je verkopen.
..

Het klopt niet wat je zegt. Een Duitse trailer stond niet op kenteken aangezien het om een nieuwe trailer ging. Voor de RDW maakt dat geen verschil dus. Als er al een type keuring is geweest, is het ook makkelijk om dat rond te krijgen. Geen nood aan de man dus! :) Bij het RDW hanteren ze overigens vaste kosten, je komt dus niet opeens hoger uit.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 20:55

Inmiddels in Nederland voor een prima prijs tegen een aluminium trailer aan gelopen dus geen tripje engeland meer nodig