Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Volgens de wet is de eigenaar van een dier verantwoordelijk voor ALLE schade die en dier maakt. Er is een uitzondering maar die is niet op jou geval van toepassing.
Dus tenzij jouw stalhouder zegt joh laat maar ik ben verzekerd oid, moet jij betalen.
DatBenIkNou schreef:Gypsy schreef:Volgens de wet is de eigenaar van een dier verantwoordelijk voor ALLE schade die en dier maakt. Er is een uitzondering maar die is niet op jou geval van toepassing.
Dus tenzij jouw stalhouder zegt joh laat maar ik ben verzekerd oid, moet jij betalen.
Weet je dit vanwege juridische kennis? Want volgens mij geldt dit idd als bijvoorbeeld je bijrijdster iets overkomt door jouw paard. Maar is dat ook zo als je betaald voor je stalling en de eigenaar van de stal de paarden dus tegen betaling binnen en buitenzet? Je hebt geen invloed op de manier waarop hij dit doet tenslotte?
DatBenIkNou schreef:Gypsy, even uit jouw linkje: Ook al is uw dier weggelopen, dan kunt u nog aansprakelijk worden gesteld op basis van artikel 6:179 BW. Verder zijn mede-bezitters hoofdelijk aansprakelijk en indien het dier wordt gebruikt in de uitoefening van een bedrijf, dan rust de aansprakelijkheid op degene die het bedrijf uitoefent.
Ik lees dat toch zo dat bedrijven daar zelf voor verzekerd zouden zijn?
DatBenIkNou schreef:Gypsy schreef:Volgens de wet is de eigenaar van een dier verantwoordelijk voor ALLE schade die en dier maakt. Er is een uitzondering maar die is niet op jou geval van toepassing.
Weet je dit vanwege juridische kennis? Want volgens mij geldt dit idd als bijvoorbeeld je bijrijdster iets overkomt door jouw paard. Maar is dat ook zo als je betaald voor je stalling en de eigenaar van de stal de paarden dus tegen betaling binnen en buitenzet? Je hebt geen invloed op de manier waarop hij dit doet tenslotte?