Arabiertje van 20 onrustig zonder de grote paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjorsie12

Arabiertje van 20 onrustig zonder de grote paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:32

We hebben sinds een jaar een 20 jarige Arabier merrie hier staan, voorheen altijd snachts op stal overdag buiten, heb ze heel langzaam overgeschakeld naar 24/7 inloopstal paddock en ruwvoer.
We hebben nog 2 grote paarden en een shetje van 28.
Ze maakt geen contact met de andere paarden, en staat onder aan de rang.Ze probeert baas te zijn over de shetlander, maar die krijgt de bescherming van de grote paarden.
Het probleem is als de grote paarden weg zijn, ze loopt constant heen en weer, en heeft een sloot gelopen als we terug komen en helemaal bezweet en niks gegeten
We hebben een stal gemaakt, ze staat niet alleen, de shetlander staat naast haar in een andere stal, maar ook in de stal heen en weer, ze eet dan ook niet
Weet iemand een oplossing? Ik weet het niet meer....

ze_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:25

Hey,
Probeer eens de merrie haar aandacht te krijgen en dan die aandacht vast te houden. Arabiertjes zijn meestal nieuwschierig & hebben energie dus waarom niet wandelen met haar of gwn spelen? Misschien kun je de paarden eens weg nemen maar dan wel zo dat zij hun nog wel ziet, dan hoeft ze zich geen zorgen te maken. ik denk dat afleiding miss kan helpen.
Hopelijk had je er iets aan & hopelijk lukt het :)

Sjorsie12

Re: Arabiertje van 20 onrustig zonder de grote paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 19:49

Dank je, maar ze is zo onrustig als ik met mijn paard wegga, dus dan kan ik niet met haar bezig zijn.