Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:56

Hop hop hop naar de manege en lekker gaan paardrijden. Je doel bereikt. Knap hoor

Cinnepin

Berichten: 8969
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:57

Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen. Ook goed dat je eerst wilde afvallen voor je op een paard stapt. ( er zijn er helaas bij die rijden belangrijker vinden dan afvallen en dus veel te zwaar zijn en toch opstappen ).
Als je nu 95 weegt, en je dus een kilo per week afvalt zou ik net als hierboven aangegeven even zo doorgaan..ongeveer een maandje of 2 en dan voldoe je aan het maximum gewicht van die manege. Ik vind je overigens niet dik eruit zien :)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:12

Saskia1976 schreef:
De manege die ik op het ook heb,heeft een gewichtslimiet van 95 kilo,mits je een beetje mee kan bewegen met het paard.
Maar...en nu komt het.Dat gewicht heb ik dus nu.Ik ben ook 1,83 lang.
Meebewegen met het paard gaat wel lukken.Ik doe thuis ook al oefeningen op een bal e.d om mijn balans goed te kunnen bewaren.Ik val nu nog ongeveer 1 kg per week af.....

1 kg per week is wel hard zeg, wel gezond houden hea. ;)

Maaruh, hier ook een 1.83 mevrouwtje. Zelf met moeite juist aan moeten komen na zeer stressvolle en zware periode. Houd je er rekening mee dat je een behoorlijke lengte hebt en wat dus "normaal" kan lijken, voor onze lengte al snel best "laag" kan zijn? (En een te laag gewicht levert op een heel andere manier beperkingen in het paardrijden kan ik je vertellen.) ;)

Met "onze" lengte zit je tussen de 65 en de 80 kg op een prima gezond gewicht, en dat zijn alleen maar cijfers. Iedereen heeft een ander lichaam en een gewicht waarop hij of zij het optimaalst presteert. Wel, met nu je lengte erin meegenomen, kan ik je meegegeven dat het goed is om erop te letten dat ze je een paardje "lenen" dat ook past bij jouw lengte en gewicht. Niet zozeer omdat het risico zo groot zou zijn dat ze daar niet goed op letten, maar meer voor jou zodat je je er wellicht minder onzeker over hoeft te voelen. Voor sterke sobere rassen kan dat al vanaf een wat lagere schofthoogte dan de "ranke" types.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:24

Hey TS! Complimenten voor je gewichtsverlies!!

Ik weet niet of het al vermeld is, maar de meeste mensen hanteren de 15% regel. Dat wilt zeggen dat je met 95kg op een paard zou kunnen van +- 630kg (95kg gedeeld door 0,15). Je moet dan wel rekening houden met optoming die nog wat kan wegen. Een stevig paard weegt al snel 600kg hoor en vaak neemt men zelfs 20% als limiet (dat zou ik niet doen als je echt vaak hetzelfde paard rijdt, maar voor een keer op een gezond paard echt geen ramp).

Dat wilt zeggen dat je volgens de algemeen aanvaarde regels echt wel stilaan mag gaan rijden op een stevig paard of er zeker niet ver meer af zit.

Hopelijk stelt dat je wat gerust en zo kan je in de toekomst gemakkelijk even rekenen wat gemiddeld genomen kan en wat niet.

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:31

Jij kan makkelijk op een paard.
Gewoon lekker naar de manege gaan, is ook nog goed voor je lichaam en zeker voor je geest!

Matheno

Berichten: 7957
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:33

Je bent slanker dan menig andere ruiter. ;-)

moonfish13
Berichten: 18247
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:34

Heel veel zijn me voorgegaan, maar hoe meer mensen het zeggen hoe harder ik hoop dat je weer lekker gaat rijden:
Mens waar maak je je druk om! Lekker weer gaan rijden!
Trots zijn op wat je bereikt hebt en ga er van genieten.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:36

Rijbroek aan en gaan!

Complimenten voor je gewichtsverlies je ziet er super uit! Dat zelfvertrouwen komt langzaam vast en zeker wel weer terug.

Vooral lekker gaan genieten op de manege :D

black_kelpie

Berichten: 7861
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:43

Doen!! Wat was ik blij toen ik na het afvallen (totaal 50, maar toen ik voor het eerst weer op een paard kroop was ik daar nog niet) weer kon rijden, geen mooiere beloning en motivatie om door te gaan *\o/*

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:58

Saskia1976 schreef:
De manege die ik op het ook heb,heeft een gewichtslimiet van 95 kilo,mits je een beetje mee kan bewegen met het paard.
Maar...en nu komt het.Dat gewicht heb ik dus nu.Ik ben ook 1,83 lang.
Meebewegen met het paard gaat wel lukken.Ik doe thuis ook al oefeningen op een bal e.d om mijn balans goed te kunnen bewaren.Ik val nu nog ongeveer 1 kg per week af.....



ze gaan je echt niet op de weegschaal zetten ;)
je ziet er top uit! gewoon lekker gaan rijden!

annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:01

Wow wat knap! Heel veel plezier met rijden :D

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:53

Op mijn paard mocht zo rijden hoor, wat goed dat je zelf het inzicht hebt gehad dat je te zwaar bent en jezelf gewoon helemaal hebt veranderd, dat moet niet makkelijk zijn geweest maar je hebt het wel geflikt.

Veel plezier met paardrijden *\%/*

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:02

Wat ben jij een toppertje! 45 kilo, wauw! Rijbroek aan en gaan met die banaan! Op een paard pas je echt wel.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:13

Top! Niet vals schamen of twijfelen, lekker die rijbroek aan en gaan! Ik zou zonder nadenken met je willen ruilen...!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:58

Je ziet er hardstikke goed uit! Gewoon gaan :D en laat je ons weten hoe het was?

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:01

Ik ben trots op jou. Jij ook op jezelf toch?

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:30

Lekker een afspraak maken, ik denk dat ze er niet eens over beginnen. Goed bezig! *\o/*

mala26

Berichten: 5015
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:36

Gaan! Gewoon die afspraak maken.

En diep respect voor jou!

Lukasje
Berichten: 11352
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:12

Wauw zeg, knap gedaan! +:)+

Ik zou terug beginnen met rijden hoor! Moet prima lukken. Ook al zeg je nog wat aan de gewichtslimiet te zitten, dat gewicht in combinatie met jouw lengte maakt het toch gans anders dan dat gewicht met een amazone van 1.65m.
En mss, door het paardrijden dat je nog sneller aan je gewenste gewicht zit? Dus dubbel op :) !

Saskia1976
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:19

Aaahh,dank jullie wel voor alle lieve reacties! <3 <3 Dat doet me echt goed.Ik ga eind deze maand de afspraak maken :-) (Moet nog even een cursus afmaken) Jullie geven me net dat zetje wat ik nodig heb.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:37

Neehoor ik ben een stuk forser en rijd ook gewoon paard! Alleen ben ik een stuk kleiner haha :+

Gewoon lekker een privéles nemen en genieten! Oh en echt mega veel respect voor je! Ik ben zelf bezig met afvallen en dat is soms behoorlijk moeilijk.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:19

Heel knap dat je zoveel afgevallen bent! Lekker gaan rijden! Ik ben groter en ook nog iets zwaarder als jij. Door dat ik zo lang ben valt dat ook niet zo op. Ik heb de fysio en instructrice ook wel is gevraagd of ik te zwaar ben voor mijn paard van 1,76 maar dat zou geen probleem moeten zijn. Ik denk dat je het ook wel merkt aan het paard met opstappen en rijden of het kan. En de mensen van de manege geven je echt wel een passend paard. Ik denk nog altijd dat ze minder moeite hebben met iemand die ze niet in de weg zit en wat zwaarder is als met iemand die ze wel in de weg zit.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:53

Knap hoor, met het figuur wat je nu hebt kun je meer dan prima op een paard stappen.

JudithGigi

Berichten: 4240
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:00

Hier zou ik niet over twijfelen, gewoon doen!
Knap dat je zoveel bent afgevallen!

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:11

Super knap zeg 45 kilo afvallen! Je ziet er hartstikke goed uit nu, echt respect!
Heel veel plezier met het rijden weer oppakken geniet ervan!