Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia1976
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-04-18

Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 16:27

Hoi hoi,

(Hoop dat ik in het goeie topic ben)

Ik heb een vraag die me al een poosje bezig houd en ik wil jullie het eens voorleggen.
Ik ben 45 kilo afgevallen,omdat ik heel graag wil paardrijden.(vroeger veel met paarden gewerkt)
Ik wil nu dus naar de manege gaan en een priveles aanvragen,alleen nu komt het..ik durf steeds niet en stel het steeds weer uit.
Dit omdat ik het idee heb dat ik nog veel te dik ben en ze me daarom zullen afwijzen.
Daarom deze foto's toegevoeg.Graag jullie ongezouten mening(ik ben nog steeds bezig met afvallen trouwens)
Kan ik rustig naar de manege gaan voor een les of zal ik nog even wachten.

Afbeelding

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:29

Je bent harstikke mooi zo joh !
Lekker gaan rijden zie totaal geen probleem in je gewicht zo hoor !

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:29

Niet twijfelen, gewoon gaan!
Wat onwijs knap dat je zoveel bent afgevallen. Er rijden veeeeeel stevigere mensen rond, echt! Voor mijn idee ben je echt niet te dik

Niece
Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:29

Veel plezier op de manege :D

Daphne__
Berichten: 12492
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:29

Niet zo onzeker zijn! Weet je gewicht natuurlijk niet, maar zo vanaf de foto's te zien, kan dat mákkelijk! Super knap, zoveel afvallen _/-\o_

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:30

Aller eerst! Super knap dat je al zoveel
Bent afgevallen!

Als tweede: ga lekker naar de manege ennje zult zien dat er zwaardere mensen zijn dan jij! Jij kunt prima paardrijden in mijn optiek

Miesemuisje

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:30

Gewoon gaan hoor!!!

xPabloBokt

Berichten: 9496
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:30

Voor zover ik het zo kan zien, kan je echt makkelijk een rijlesje boeken.

Jezelf dikker denken dan je bent hoort helaas bij afvallen. :(:)

Hoeveel weeg je nu als ik dat mag vragen? Veel maneges hanteren een limiet van 90 kilo, maar ik heb niet het idee dat jij dit gewicht nog haalt.

Onwijs knap dat je zo veel bent afgevallen! *\o/*

dioni

Berichten: 844
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:30

Ik vind je prima zo. Maar veel maneges hebben gewoon een maximaal gewicht bv 85 of 90 kg, onafhankelijk of je bij dat gewicht te dik of te dun bent.
Dus kijk even op de site van je manege of daar iets over staat. Zit je onder hun maximum gewicht dan is het oke.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:31

Tenzij je 2 meter lang bent zullen maneges echt wel een paard hebben waar jij op past. Goed dat je je zo bewust bent van jouw gewicht tov de paardenrug, daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:34

Hophophop, naar de manege jij! Lekker doen waar je zo hard voor gewerkt hebt, deze beloning verdien je! *\o/*

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:34

Wat goed dat je 45 kg afgevallen bent! Dat is een hele prestatie! Als ik naar je foto's kijk zie ik helemaal geen dik persoon. Ik zie een vrij standaard nederlandse vrouw . Met wat rondingen maar absoluut niet dik. Ik zie niet in waarom een manege je om dit gewicht af zal wijzen! Ik zou niet op een kleine pony gaan zitten maar dat doe ik met mijn 1.80 ongeacht mijn gewicht ook niet. Lekker naar de manege gaan en lessen boeken! Je ziet er super uit!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:35

Ik verplaats dit topic even naar RUI (ruiters) daar is het meer op zn plaats :-)

Als ik zo jouw figuur zie dan kun je gewoon op een paard stappen hoor!

Independence
Berichten: 1383
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:36

Good job! Eens met iedereen hierboven, gewoon gaan. :D

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:37

Knap dat je zoveel bent afgevallen en met een heel mooi doel! Ook super dat je daar rekening mee houdt.
En nu hop naar de manege, ik zie niks geks aan je foto's

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:38

Wauw, 45 kilo, super knap!

Lekker gaan paardrijden, je hebt het verdiend +:)+

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:39

Ammehoela!! (Excuses maar dat was oprecht mn eerste reactie).

Tenzij je de ambitie hebt om een Shetlander te rijden zou ik zeggen; waar wacht je op?

Maar even serieus, allereerst heel veel lof voor wat je bereikt hebt. 45 kilo op een gezonde manier afvallen is echt niet niks en zeker een diepe buiging waard. _/-\o_

Wat je onzekerheid betreft, afvallen (of aankomen in mijn geval) is niet alleen een fysiek maar ook een mentaal proces. Je lichaam gaat een enorme verandering door en hoewel fysiek afvallen tijd kost, mentaal duurt vaak toch wat langer. Ik heb het vermoeden dat je nog moet wennen aan je nieuwe lichaam en wellicht in de spiegel nog niet ziet wat een ander ziet. Nu is "zien" niet echt een mooi objectief middel waarmee we ons brein kunnen overtuigen, maar gelukkig zijn er ook andere manieren.

Het gewicht van een ruiter is een beladen onderwerp, dat als eerste. Ik ga geen uitspraken doen over wat een "goed" gewicht is, omdat de focus dan teveel op getallen komt. Zeker bij iemand met een prima postuur als de jouwe gaat het dan meer om de combinatie tussen paard en ruiter. Past jouw lengte en je gewicht bij het paard, dat is een betere vraag.

Vanaf de foto bezien, lopen er genoeg knollies rond die met jou een mooie combinatie kunnen vormen. :j

Bij deze wil ik je heel veel rijplezier toewensen en zeggen dat je absoluut zonder enige schaamte bij een manege of andere stal kunt aankloppen om weer te gaan lessen.

Edit: Wauw, aan de reacties die zijn binnengestroomd terwijl ik aan het typen was kun je wel halen dat je meer dan trots en blij mag zijn, en dus zeker wel aan je paardenavontuur kunt beginnen!

Amber_anne

Berichten: 6958
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:42

Denk dat veel mensen jaloers zijn om je lichaam en ik vind ook dat er veel zware ruiters een voorbeeld aan je kunnen nemen!! Op de manege hebben ze heus wel een paard voor je. Als je twijfels kan je altijd nog zelf uitrekenen dat je met tuig op max 20%/15% van het lichaams gewicht van een paard mag zitten

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:42

Hup, naar de manege! Mooie beloning voor je na deze prestatie. En trots zijn op dat lijf!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Heel eerlijk,veel afgevallen,nu dit figuur.Nu wel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:43

Hup naar de manege jij! Veel plezier, geniet ervan!

Saskia1976
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 16:43

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :-) Dat het afvallen inderdaad niet bij het plaatje in mijn hoofd past,klopt.Als ik in de spiegel kijk zie ik nog steeds een te dik persoon.Als ik in een kledingwinkel kom,loopt ik standaard naar de xxl afdeling in plaats van naar maatje 40/42

De manege die ik op het ook heb,heeft een gewichtslimiet van 95 kilo,mits je een beetje mee kan bewegen met het paard.
Maar...en nu komt het.Dat gewicht heb ik dus nu.Ik ben ook 1,83 lang.
Meebewegen met het paard gaat wel lukken.Ik doe thuis ook al oefeningen op een bal e.d om mijn balans goed te kunnen bewaren.Ik val nu nog ongeveer 1 kg per week af.....
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-04-19 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:49

Knap dat je zoveel afgevallen bent!
Gelukkig zegt kledingmaat je paard niets; het gaat hem alleen maar puur om het gewicht dat er op zijn rug komt te zitten. Hoe zwaar ben je nu in kilo's? Dan kun je dat doorgeven aan de manege waar je wilt rijden en vragen of dat kan. De meeste maneges hebben inderdaad een gewichtslimiet van 85-90 kilo, dus als je daaronder blijft dan kun je gewoon aan de slag. :)

Edit: ik lees nu dat je tegen dat limiet aan zit. Als je een kilo per week afvalt dan zou ik gewoon nog een of twee maandjes wachten voor je eigen gemoedsrust zodat je je straks zelf ook echt goed voelt bij het rijden.

MarjanB

Berichten: 16565
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:51

Goed bezig! Jij kan gewoon rijden hoor :D

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:52

Onwijs knap TS, diep respect!

Vanaf de foto's zeg ik gaan, bespreek het eventueel daar/tijdens een les, dan is het een soort van uitgesproken en kun je het later makkelijker nogmaals bespreken, indien nodig.

Vooral gaan genieten van al je gedane moeite :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:55

Saskia1976 schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichtjes :-) Dat het afvallen inderdaad niet bij het plaatje in mijn hoofd past,klopt.Als ik in de spiegel kijk zie ik nog steeds een te dik persoon.Als ik in een kledingwinkel kom,loopt ik standaard naar de xxl afdeling in plaats van naar maatje 40/42

Dat is vrij normaal hoor. Je lichaam is al niet meer dik, maar je hoofd is dat nog zo gewend dat dat ook even bij moet stellen. Over een paar maanden zal dat echt al beter gaan, durf dingen te doen en kleding te passen en dan zal je zelfvertrouwen vanzelf toenemen en kom je er achter dat je echt niet dik meer bent.