yarrah schreef:Ik heb twee menpaarden waarmee ik apart wil gaan starten. Eentje in de B de andere in de L.
Zo moeten samen op de trailer en dat is net het grote vraagstuk. Hoe blijft eentje rustig als de andere weggaat om te losrijden en een proef te lopen.
Ik zoek dus een ervaringen van mensen die dit ook doen. En hoe hou je eentje rustig (vooral de oudste) als de andere weg is.
Gewoon geoefend... Naar de rijvereniging waar ik normaal onder de man met paarden na elkaar heen ging, ze op de trailer gekwakt en ze omstebeurt gereden. Eerste paar keer leverde dat wat herrie op (gillen en af en toe stampen), maar ze hadden al snel door dat vriendje vanzelf weer terug kwam en dat er dan gewisseld werd en we vervolgens naar huis gingen. Op concour idem. Ik rij doorgaans met de trailer in mijn eentje dus voor mij was het een must dat ze los van elkaar en samen te laden en lossen en op trailer te laten staan waren.
En nee, helemaal stil is het ook niet, wordt echt wel eens naar elkaar geroepen. En uiteraard heb ik altijd net vol met eten voor hun snufferds hangen, bij die van mij gaat liefde door de maag.
En voordat ze op de trailer gescheiden werden het thuis geprobeerd, want ook in de wei neem ik wel eens de een of de ander mee...
B en L wordt nog wel eens vlak na elkaar gereden, hou er rekening mee dat 2 paarden starten soms lastig is, omdat je met inrijden, omspannen etc. zit.