Oefenspringwedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariebram

Oefenspringwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 21:20

Hey iedereen! Ik wil graag eens een oefenspringwedstrijd doen met mijn paardje ik ben nog geen dressuurwedstrijden gestart... maar wil wel eens een oefenspringwedstrijd doen. Moet je daar voor al gestart zijn in de dressuur?

xrobbiee

Re: Oefenspringwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:59

Hangt er van af wat voor oefen wedstrijd je rijdt, maar er zijn vaak wel maneges of stallen die oefenwedstrijden organiseren waar je helemaal geen startkaart voor nodig heb. Op de website van de KNHS staat het volgende over impuls rubrieken of BB.
Omdat het niveau van Impuls onder de reguliere beginnersrubrieken ligt, zijn ze toegankelijk voor een grote groep paardensporters. Bijvoorbeeld:

Je rijdt graag recreatief, maar vindt het ook leuk om af en toe een wedstrijdje te rijden;
Je bent net (of opnieuw) begonnen, maar vindt de klasse B nog niet iets te hoog gegrepen (bijvoorbeeld bij springen of eventing);
Je wil eerst eens uitproberen of wedstrijden rijden überhaupt bij je past;
Je wil weleens kennis maken met een andere discipline;
Je bent met je 13 jaar te oud voor de Bixie Rubrieken, maar nog niet toe aan het reguliere wedstrijdniveau.

Je hoeft dus nog niet gestart te zijn in de dressuur, maar wel lid zijn van de KNHS.

kees87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:06

En wat nou als je eens wilt kijken of je wedstrijden wel leuk vind, dan zou je neem ik aan toch gwn een oefenwedstrijdje kunnen doen op de manege ofso?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:09

Ik weet niet waar je vandaan komt maar manege henschoten in maarn heeft regelmatig(oefen) wedstrijdjes waar van buitenaf ook gestart kan worden

mariebram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 15:03

[quote="mala26"]Ik weet niet waar je vandaan komt maar manege henschoten in maarn heeft regelmatig(oefen) wedstrijdjes waar van buitenaf ook gestart kan worden[/quote

Ik woon in oost vlaanderen tegen de nederlandse grens dus dat ligt niet echt in de buurt maar toch bedankt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:05

Je mag altijd BB springen, daarvoor heb je ook geen startkaart nodig, wel moet je lid zijn van de KNHS.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:17

Change3x schreef:
Je mag altijd BB springen, daarvoor heb je ook geen startkaart nodig, wel moet je lid zijn van de KNHS.

Is dat zo ? Ik ben bb dressuur gestart zonder lid te zijn van KNHS.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:53

amado7 schreef:
Change3x schreef:

Is dat zo ? Ik ben bb dressuur gestart zonder lid te zijn van KNHS.

Ja, dat is een voorwaarde. Als de organisatie de uitslag niet mee doorstuurt naar de KNHS is er niks aan de hand, maar mochten ze je naam en adres achterhalen dan kun je een waarschuwing ontvangen. Dat is toevallig gebeurd bij een niet-wetend stalgenootje.