Ik heb een vraag en op basis van de eerdere forumberichten kon ik niet echt een heel duidelijk antwoord vinden.
Mijn paard moet weer worden ingeënt en haar bladzijden voor registratie van de influenza entingen zijn vol. Tegenwoordig zitten er meer pagina's in het boekje, maar mijn paard is al wat ouder en heeft nog het oudere paspoort. Ik weet dat ik een vervolgpaspoort aan moet vragen, alleen als ik heel eerlijk ben, vind ik het behoorlijke geldklopperij.
Nu zit ik te denken dat ik wel nog 2 pagina's heb voor overige entingen die ik toch nooit laat zetten. Op 1 regel na (ooit wel 1x geënt tegen rhino omdat ik haar wilde laten dekken, vandaar die ene enting)
Kan ik aan de dierenarts vragen of ze de entingen voortaan op die pagina's registreren? En dan gewoon de tekst "andere dan" doorstrepen?
Ik ga niet meer met mijn paard op wedstrijd, ze gaat bijna met pensioen en behalve af en toe een bosrit of weekendje weg, vervoer ik mijn paard ook niet echt. Wellicht zet ik haar wel elders op pensioen maar ze blijft tot aan haar dood van mij dus vandaar mijn vraag of ik nu eigenlijk in overtreding ben als ik geen vervolgpaspoort aanvraag.
Je hoeft geen compleet nieuw paspoort aan te schaffen, slechts de entingspapieren.
Even contact opnemen met de paspoortuitgever dus.
frutsels
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 22:54
Ik heb het KWPN gebeld maar die zeiden toch echt dat ik het paspoort moet terugsturen en dat ze mijn paspoort dan voorzien van vervolgpapieren. En dat kost dus incl aangetekend versturen bijna 50 euro
Ik heb het ook gewoon bij overige entingen laten zetten. Volgens mij is de dierenarts hier zelf mee begonnen. Ik vind het ook nogal prijzig om het vervolg aan te schaffen
Chapeau2002
Geplaatst: 05-03-19 23:07
Ik heb destijds, bij onze oude pony, de entingen verder laten registreren op de pagina's voor de andere entingen. Hij hoefde niet meer op wedstrijd en ik vond het niet nodig om daar een nieuw paspoort voor aan te vragen. Mijn DA maakte er ook geen probleem van.
Haha het KWPN maakte er wel een probleem van. Die willen graag geld vangen
Ik heb zo'n vermoeden dat de dierenarts er ook geen probleem van maakt. Als ze maar netjes gedaan zijn en er netjes in staan. Dat lijkt mij ook belangrijker dan dat het op een bepaalde pagina staat.
Mijn dierenartsen zijn ook gewoon verder gegaan op de andere pagina. Mijn paard was ook al met pensioen. Hij vroeg of we nog wedstrijden reden, maar dat deden we niet meer haha. Hij was wel al eind 20.
Ik zou gewoon vragen of je dierenarts het wil zetten bij overige inentingen. Ze zien zelf wel toch dat het de ‘gewone’ enting is. Zou me er niet druk om maken en zeker geen geld instoppen (zeker niet dat omdat je geen wedstrijden rijdt).