Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

AmberFaye schreef:@Binkie_Eline
Wel op genoeg afstand natuurlijk, dat ik net bij zn neus kan xD
Grondwerk is toch vooral met een soort longeren maar dat jij er schuin achter staat of naast? Maar ik ga het wel opzoeken, dankje @Selina jij ook. Ik ga denk ik het eerst op internet zoeken omdat onze manege best wel op geld verdienen is gericht, dus een les kost al snel veel geld en dat heb ik helaas niet
AmberFaye schreef:Besteeee mede paarden-enponylovers,
Ik ben Amber en ik heb sinds setpember 2018 een verzorgpony. Ik ga er twee dagen per week heen, op dinsdag en donderdag. Op dinsdag rijd ik meestal en op donderdag poets ik hem en zet ik hem in de paddock.
Hoewel ik hem al lang verzorg, en het prima gaat, mis ik iets. Ik heb het gevoel dat we niet echt een band hebben. Hij trekt me zo maar mee, loopt alleen achter me aan als ik snoepjes heb, staat zomaar stil als we aan het wandelen zijn, loopt dwars door me heen of hij begint met zijn been te slaan als hij aandacht wil. Ik mag echter wel al bij hem zitten als hij aan het liggen is in de paddock, voor hem. Ik heb nog nooit naast hem geprobeerd, ook staat hij altijd bij de deur en luistert hij soms naar commando's als draf of stap of galop als ik erop zit.
Ik vind hem echt een hele leuke pony, maar ik merk dat ik minder enthousiast ben dan op het begin, omdat het gewoon niet klikt. Het lijkt alsof alles om eten draait en ik gewoon zijn slaaf ben ofzo.
Hebben jullie misschien tips om mijn band te versterken met hem?
groetjes Amber